"Els matins" és el magazín informatiu diari de referència a TV3, dirigit i presentat per Lídia Heredia.
Cada matí us mantenim informats, us expliquem què passa i per què passa. I sempre ho fem des del màxim rigor i buscant tots els punts de vista sobre una mateixa notícia. Amb aquestes premisses hem aconseguit consolidar-nos com el programa líder indiscutible de la franja matinal.
"Planta baixa", presentat per Ricard Ustrell és un magazín d'actualitat social i política, amb reporters al carrer, moltes connexions, sense tertúlies i amb públic al plató. Tota una nova generació de periodistes s'estrenarà en televisió per aportar un punt de vista jove, inèdit i modern del que passa a Catalunya.
El programa s'emet en directe des d'un plató de TV3, convertit en un pis de planta baixa. Al menjador s'hi analitzaran les notícies més importants del migdia. A la sala d'estar, els temes d'interès social d'investigació pròpia. A la cuina, quatre periodistes especialitzats hi explicaran històries de medi ambient, feminismes, ciutadania, vida digital, etc. I l'altell és l'espai per a la reflexió, on aportaran la seva visió del món noms destacats del món del periodisme i de la universitat.
Està passant és un informatiu satíric que analitzarà les claus de l'actualitat cada dia, durant 45 minuts, en la franja anterior al Telenotícies Vespre.
El programa, presentat per Toni Soler, ens apropa als principals temes del dia, amb especial atenció a l'actualitat política i al seguiment dels mitjans de comunicació i les xarxes socials. Tot plegat, sense renunciar a la sàtira que caracteritza la trajectòria de l'equip de Minoria Absoluta.
Soler està acompanyat en el plató per Jair Domínguez, Elisenda Carod, Magí García, Marc Giró, Joan Grivé i Àlex Martínez, cadascú amb el seu particular humor.
En Santi té molt clar que ja no vol l'espònsor de Toni Alcober al club, tot i que sap que no agradarà a la Terrats. D'altra banda, la Terrats pensa què pot fer amb la Janina, la qual cosa li portarà problemes a casa amb la Berta.
En Toni i l'Emma conviuen junts, però tot canvia quan en Toni troba la Raquel, al bar del poble, en una situació preocupant. La Flor i la Lorena veuen trontollar la seva relació, quan s'esbomba tota la veritat.
El Lleó fa anys però no ho vol celebrar. Els companys polseres pensen que sí que ho ha de fer i li volen preparar una festa sorpresa. El Mir Josep ajudarà el Lleó en un problema personal. L'Ignasi, aquell mateix dia, té una petita prova per acabar de superar la seva malaltia.
Avui, al "Més 324" abordem la pròrroga de l'estat d'alarma que proposarà Pedro Sánchez al Congrés dimecres. Analitzem la reobertura dels centres educatius a les regions sanitàries que estan en fase 2 i recordem que fa dos anys que el president Quim Torra va penjar la primera pancarta al balcó del Palau de la Generalitat.
Els convidats d'avui són Gregorio Luri, filòsof i pedagog; Eva Bach, pedagoga i especialista en educació emocional; Belén Tascón, presidenta de la Federació d'Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC); i les escriptores Lana Bastasic i Irene Solà
Forces britàniques, canadenques, nord-americanes i soviètiques comencen a conquerir el que queda del Tercer Reich. En el seu progrés, les forces aliades descobreixen els horrors dels camps de concentració abans d'avançar sobre Berlín. Hitler, en acostar-se els últims dies de règim nazi, se suïcida, i els Aliats comencen a dividir-se Europa.
Intel·ligència artificial: La nostra millor amiga?
La intel·ligència artificial està avançant a una velocitat enorme, i això provocarà grans canvis en la vida de cada dia. Els efectes de la seva aplicació es notaran en tots els terrenys: permetrà l'arribada de la medicina personalitzada, de la gestió intel·ligent del trànsit, de la conducció automàtica... Però no tots els canvis seran positius, perquè l'anàlisi de quantitats immenses de dades també permetrà el control gairebé absolut de les nostres vides.
Forces britàniques, canadenques, nord-americanes i soviètiques comencen a conquerir el que queda del Tercer Reich. En el seu progrés, les forces aliades descobreixen els horrors dels camps de concentració abans d'avançar sobre Berlín. Hitler, en acostar-se els últims dies de règim nazi, se suïcida, i els Aliats comencen a dividir-se Europa.
Una de les bèsties salvatges amb qui comparteixen espai els habitants d'Anchorage, a Alaska, són els castors, els rosegadors més grans de l'Amèrica del Nord, capaços de transformar l'entorn... de vegades massa i tot! Tant o més problemàtics són els porcs espins; sobretot, per als gossos, que, quan s'hi emboliquen, en surten ben malparats. Més simpatia provoquen els emblemàtics ants, que campen lliurement per la ciutat i crien, fins i tot en patis particulars.
Ben Fogle viatja al sud-est asiàtic per passar uns dies amb Jon Watkinson, un anglès de 31 anys que va abandonar la seva carrera al món dels negocis i ara viu en una cabana de bambú que s'ha fet ell mateix a Don Det, una illa remota situada al riu Mekong, a Laos. En Ben ajuda en Jon a instal·lar l'aigua corrent a casa, es juga la vida recollint unes xarxes de pesca i dóna un cop de mà al seu amfitrió per traslladar una casa sencera. Finalment descobreix com en Jon s'ha integrat en la comunitat de la petita illa.
Després de viure a mig món, l'espai vital de la Nathalie es reparteix ara entre Barcelona i Ceret, al Vallespir. La seva terra, però, l'espai que omple els seus records, és la Bretanya, hereva d'antigues tradicions celtes. No fa tant de temps, la ruta de la seda passava encara per Almati, la regió del Kazhakstan on va néixer l'Elmira. Les seves tradicions, hereves de la cultura nòmada, conserven moltes creences d'arrel xamànica, com les que li va ensenyar la seva àvia els dies de lluna nova i que ara recorda des de Vic.
Té com a objectiu principal oferir "el que al llarg de la setmana veu l¿espectador, però no sap que veu".
L'espectador veu coses que no sap que veu. L¿objectiu de "l¿illa del tresor" és dotar d¿intenció poètica, mitjançant la paraula, la música, la imatge o el silenci, totes aquelles coses que es creguin oportunes i que hagin vist la llum- ja que sigui de l¿actualitat o de la mirada dels presentadors- al llarg de la setmana.
Finalment, la Rosa i la Carmen s'enfronten cara a cara per disputar-se l'Arturo. El Xiong confessa que es va inventar la malaltia de la Feng per obligar el Víctor a casar-s'hi, i ara el Víctor no té clar si la síndrome de Takayasu no és un altre estratagema del pare de la Feng. El Mario li diu a l'Arturo que no li vol comprar la seva part de la floristeria, però que estaria disposat a vendre-la a un tercer.
05:56 Videoclips - Die Katapult - Für Einen Moment
Tota l'aula dels Megaminimals queda de cap per avall quan en Pickle provoca un seguit d'incidents a causa de la seva mala sort. La classe s'ha d'endreçar però, per molt que ho intentin, els Megaminimals no aconsegueixen avançar gaire fins que els pares arriben.
MEGAMINIMALS
Producció: Televisió de Catalunya i Neptuno Films, 2012
Director: Josep Viciana
Guionistes: Josep Viciana i Teo Tarras
Música: Josep Roig
"Megaminimals" és una sèrie en què els protagonistes són els petits que conviuen en una guarderia. Amb ells veurem com aprenen, com juguen i com es relacionen.
Intervenen en aquesta sèrie la mestra de la guarderia, la senyora Meadows, i els petits alumnes, el Larry, l'Eric, el Pickle, la Cassie i la Bonnie. Les activitats que fan al llarg de la sèrie corresponen a les activitats que es fan habitualment a les guarderies, com ara jugar amb plastilina, pintar amb pintures, fer trencaclosques, música...
En cada episodi la mestra explica als menuts en què consisteix el joc i, tal com passa en la vida real, ells fan el joc però entremig també fan entremaliadures. Al final de cada episodi els pares van a recollir els menuts, i ells, molt contents, expliquen el que han fet al llarg del dia.
La sèrie mostra el comportament dels nens i el seu entorn fora de l'àmbit familiar: l'adquisició d'hàbits, la relació amb els companys, el treball en grup, el respecte als altres i a les coses, i en general el descobriment de tot el que ens envolta vist des dels ulls dels més petits.
En un dia assolellat els Megaminimals comparen les seves ombres, Larry pregunta a Miss Meadows d'on venen les ombres. Ella els envia al racó d'aprendre on troben una llum "flexo" t fan un divertit casting de les seves ombres reflectides a la paret. Miss Meadows els ensenya com fer formes amb ombres xineses amb les seves mans. Els pares i les mares queden sorpreses quan venen a visitar-los de la forma de dinosaure que hi ha a la paret de la classe dels nens.
En Singlot i els seus companys de l'Acadèmia preparen un simulacre d'atac de mort estrident, però per culpa de la mala relació entre l'Astrid i en Carademoc, acaben fent destrosses al poblat. En Toic els castiga a tots a netejar les pedres i males herbes del camp de cols del Míldiu. Però les baralles entre els dos genets s'intensifiquen fins que inesperadament també es comencen a barallar els seus dracs.
Aquesta vegada, les tres bessones hauran de trobar el príncep que desperti la princesa encantada. Finalment, aconseguiran trobar-lo i aquest despertarà la Bella Dorment. Un cop desaparegut l'encanteri, les tres nenes seran convidades per la mateixa Cort a assistir al casament.
Les Tres Bessones apareixen a la biblioteca d'en Sherlock Holmes, on es troben amb el detectiu i el seu inseparable amic Watson. Amb ells, les tres nenes aniran a rescatar la Bruixa Avorrida, presonera d'uns fantasmes escocesos.
El Zumba i el Quincy van a buscar foc a la Cova del Foc, però, un cop allà, el Quincy deixa caure tota la llenya d'un any sobre el foc per estalviar-se la feina d'haver-ne d'anar a posar cada dia, amb la qual cosa fa que el foc s'apagui. En Babàtua els enviarà tots dos amb l'Antonio i el Buba a la perillosa Vall de les Flames per poder tornar a tenir foc a Zafari.
Sembla que el Babàtua té una tos molt contagiosa i aviat s'escampa entre tots els habitants de Zafari. L'únic que es troba bé és el Zumba, per això li encarreguen que vagi a buscar l'Oscar, que sap preparar un remei per a la tos. Per trobar-lo haurà de travessar el bosc de bambú i aprendre moltes coses sobre els ingredients de la medecina. Però de seguida comprovarà que és ben eficaç.
En Dani és un famós joglar que organitza una audició per incorporar un músic a la seva orquestra. La Marian i la Scarlett hi participaran, però també la Delphinea, una noia del poble amb moltes possibilitats de guanyar. Poc abans del concurs, les violes de les dues noies desapareixen. En Robin investiga el cas i descobreix la mà negra del xèrif. Podran presentar-se al concurs?
El Príncep Joan cau rendit davant els encants d'una noia bonica. Però ella només té ulls per als aventurers i, especialment, per a en Robin Hood! El Príncep Joan segresta llavors en Petit John i obliga en Robin a ajudar-lo a convertir-se en un aventurer a canvi de la llibertat del seu amic. Finalment, en Robin organitza una aventura que condueix el Príncep per camins inesperats.
En Clarence, un nou defensor de la justícia, fa acte de presència al bosc de Sherwood per defensar un llenyataire, i en Robin i els seus companys l'accepten a la colla. Però aviat veuran que en Clarence té un gran defecte: és un sapastre de l'alçada d'un campanar i aviat és convertirà en un autèntic destorb.
Mentre fugen del xèrif, els lladres s'ho maneguen per encolomar-li un robatori al pobre Lubin, un noi de Nottingham que topa amb ells i queda estabornit. En Robin i la seva colla hauran de demostrar la seva innocència, però sense deixar de banda els preparatius per a la festa sorpresa d'aniversari de la Marian.
El Henry coneix un elefant que li explica coses de la seva família. El que li hauria fet més il·lusió seria haver conegut la seva rebesàvia, una mamut de l'última glaciació. El Henry es convertirà en home de les cavernes per ajudar-lo a buscar-la.
El dia que el Henry va conèixer una màquina de videojocs
El Henry coneix una màquina de videojocs que està trista perquè ningú ha arribat encara al final del seu joc de l'espai. El Henry s'ofereix a convertir-se en jove astronauta per entrar dins del joc i, seguint les instruccions de la màquina, completar-lo.
El Henry coneix la pica del lavabo de casa seva. Mentre estan parlant hi ha un problema amb la pressió de l'aigua i es rebenten unes quantes canonades. El Henry es convertirà en lampista per mirar d'arreglar totes les avaries.
El senyor Nan de jardí ha convidat la Paula i els seus amics a un pícnic secret, i això vol dir que per trobar el lloc on es fa el pícnic hauran de resoldre un seguit d'enigmes relacionats amb els números i les formes.
La Paula i els seus amics juguen a disfressar-se amb carotes d'animals quan s'adonen que entre les carotes n'hi ha una que no representa cap animal. És la cara del tòtem. Per tant, decideixen viatjar a la selva per preguntar-li al senyor Tòtem si la carota és seva. Però per poder trobar el senyor Tòtem, primer hauran de comptar i resoldre uns quants enigmes.
La Lily juga amb el seu pare amb un avió de joguina. Després, quan arriba a la Caleta del Tronc, troba els seus amics encuriosits per la intenció de Lord Cérvol de llançar-se en ala delta des del Gran Cingle del Nord. Lord Cérvol demana a en Bou que l'ajudi a transportar l'aparell al capdamunt del cingle però, un cop allà, no es veu amb cor de llançar-se i el qui vola és un altre.
La Pandy i la Rosa juguen a ser princeses. I avui les nostres princesetes volen prendre te amb pastís o gelat. La Pandy és més de gelat i la Rosa de pastís. Però el problema que tenen és que el gelat és fred i el pastís de poma, en canvi, és calent. Com s'ho faran, per poder-s'ho menjar? En aquest episodi, els més menuts aprenen què vol dir calent i fred.
En la secció "L'experiment", el Dani ensenyarà com es pot fer una baldufa casolana.
Respondrà "La pregunta curiosa": Per què els focs d'artifici tenen tants colors?
"El repte" del programa planteja com aconseguir, sense tocar amb els dits, convertir una estrella de 10 puntes en una de 5.
En aquest capítol els veterinaris de Canis, la clínica de Girona, s'han d'afanyar per salvar-li la vida del Puk, un gos que l'acaben d'atropelllar. També veurem en acció el nostre etòleg de gats, el Jordi, i com s'ho fa per posar pau en un pis on viuen dos gats que es barallen constantment. I finalment seguirem l'entrenament d'un gos, la Polar, que es prepara per córrer a la Pirena.
El Martin i el Chris descobreixen un bernat ermità a la platja i tot l'equip Kratt es dedica a explorar l'increïble món d'aquest animal, que sembla un cranc però sense closca. Com que no té closca, utilitza les d'altres animals i les va canviant a mesura que creix. Igual que el bernat ermità, el Martin i el Chris viuen aventures per trobar la closca que els vagi bé de mida.
El Martin i el Chris proposen a la Koki i l'Aviva una competició per saber qui té la feina més difícil, els nois explorant la natura i els animals o bé les noies fent invents. El repte consisteix a canviar-se la feina per veure si la saben fer: els nois inventant i les noies investigant animals. Durant la competició, la colla descobreix un animal sorprenent, un peix volador, que podria ajudar tots dos equips a guanyar l'aposta, o a perdre-la.
En aquest episodi, el Yakari i el Fill del Tro juguen a veure qui arriba primer a baix de tot d'un turó: el Fill del Tro galopant i el Yakari lliscant sobre una pell de bisó. Però al Yakari les coses se li compliquen i acaba rodolant pendent avall, pica contra un golut i el fa caure damunt d'un arbust de plantes irritants. El golut, que és un animal ferotge, s'enfada molt i vol perseguir el Yakari.
En aquest episodi, fa molta calor i el Fill del Tro i el Yakari se'n van a buscar aigua al riu. Però es troben una sorpresa increïble: està ben sec. En poques hores, tota l'aigua ha desaparegut. Ningú sap què ha passat, però la tribu no podrà sobreviure sense aigua i l'Esguard Dret decideix que se n'hauran d'anar. Però el Yakari pateix perquè els animals tampoc podran sobreviure i decideix anar personalment a investigar què ha passat.
En aquest episodi, a la tribu del Yakari tenen un problema greu: se'ls han acabat les provisions i no troben bisons enlloc. Ningú sap on poden ser, i tots els guerrers surten a buscar-los. El Yakari, l'Arc del Cel i l'Orella Caiguda també volen ajudar a resoldre el problema i se'n van tots junts a la recerca d'aquests animals tan necessaris per la seva supervivència.
En aquest episodi, els nostres amics fan una competició i guanya el que cull més llenya de tots. El Llavor de Bisó, però, pensa que és un joc indigne d'un caçador i diu que vol fer heroïcitats per aconseguir la ploma que distingeix els valents. A més, s'estranya molt que l'Ull Passat per Aigua en tingui una, perquè és un indi que es passa la vida dormint. Llavors el Roc Tranquil els explica als tres amics una història que els deixa bocabadats.
En Grizzy i els lèmmings descobreixen un prototip ultrasecret de l'exèrcit canadenc que sembla un petit teclat d'ordinador. Consta només d'unes quantes tecles de comandament -seleccionar, copiar-enganxar o esborrar-, però actuen directament sobre els elements del'entorn... i sobre els éssers vius, fins i tot! Això obre un ventall de possibilitats per a aquell que tingui el revolucionari artefacte al seu poder.
En Grizzy està convençut d'haver descobert el súmmum del confort: unes ulleres amb què es pot veure la televisió en format panoràmic, que disposen, a més a més, de tota mena d'indicadors ambientals, com ara un avisador d'intrusos. Només tenen un defecte: la funció velocímetre, que als lèmmings els encanta i amb la qual fan la guitza al panxacontent de l'os.
Els lèmmings han aconseguit un paquet de mongetes blanques amb propietats molt estranyes. Resulta que quan es barregen amb soda, tothom que les pren es transforma en un globus que rebota. En Grizzy, doncs, si vol fer la migdiada tranquil·lament, primer s'haurà de desfer d'aquestes mongetes màgiques.
Una vibració irritant interromp la migdiada d'en Grizzy, que descobreix que es tracta del mòbil del guarda forestal. L'aparell té moltes funcions, entre les quals hi ha un videojoc molt addictiu. Però els lèmmings també el volen per fer servir l'aplicació de música i transformar el garatge en una discoteca.
Els lèmmings han trobat un estrany aparell entre les coses del guardabosc: un "spinner". D'entrada, en Grizzy se'n riu, fins que prova la joguina per casualitat i s'hi aficiona immediatament. Però els lèmmings hi volen continuar jugant i se les empesquen per prendre-l'hi. Quin és el secret d'aquest objecte aparentment senzill per fer girar el cap de mala manera als seus adeptes?
Com de costum, en Grizzy obre la porta per entrar a la cabana del guarda forestal i posar-se còmode, però aquest cop no s'obra! Els lèmmings han fet una festa a la cabana i s'hi han atrinxerat. Però en Grizzy no té cap intenció d'esperar que el convidin i haurà de trobar una forma d'entrar-hi.
En Grizzy i els lèmmings es barallen per la tauleta del guardabosc quan hi descobreixen una aplicació molt divertida que permet veure's disfressat de conill, de robot o guarnit d'un munt d'accessoris animats diferents. En no voler compartir les seves disfresses virtuals, però, corren el perill de prendre mal d'una manera molt real, de manera que han d'estar alerta.
Una baldufa índia màgica capaç de modificar l'edat mental de qui la mira com gira fa comportar en Grizzy com un nadó de deu mesos. Això pot ser la situació ideal per dominar-lo, però els lèmmings s'adonaran de seguidaque encarregar-se d'un nadó, per molt bufó i graciós que sigui, és una feinada de ca l'ample i s'estimen més que torni a ser un os adult normal.
Per atzar, en Grizzy descobreix el plaer de jugar amb la consola del guarda forestal. Tot i que els lèmmings intenten prendre-li el comandament, l'os es nega a deixar el joc de curses. Els lèmmings ho intentaran tot, fins i tot temptar-lo amb la seva ossa estimada ossa, però no hi ha res a fer: en Grizzy és addicte al videojoc.
En Grizzy pren de les mans dels Lèmmings l'últim pot de crema de xocolata. A més, els llança una miniflauta de joguina que era dins del pot. Resulta, però, que quan els lèmmings la toquen, les estridents notes de la flauta paralitzen, durant uns quants segons, a tothom que no tingui les orelles protegides. Llavors, els lèmmings decideixen tocar una cançó a en Grizzy per recuperar la crema de xocolata.
La Marine es fa la gran davant de les seves amigues. Diu que l'exposició de peluixos és per nens petits, però per dins es mor de ganes d'anar-hi, perquè hi haurà el Superpiupiu, el seu heroi preferit. Amb l'ajuda de la Wendy, la Marine es disfressa per anar-hi d'incògnit. Però la Nath i la Loulou apareixen a l'exposició. Perquè no la vegin, la Marine es fica dins la disfressa del Superpiupiu i la Wendy la du a casa fent una desfilada per tot el poble.
És el dia de la mare. Les germanes no han preparat res i s'han d'afanyar a fer-li un regal. Però la batalla entre la Marine i la Wendy per fer-li a la seva estimada mare el millor obsequi del món acaba en una catàstrofe i provoca grans destrosses.
Per guanyar un monocicle elèctric, la Marine i la Wendy han de fer una foto graciosa d'un parent o d'un amic. Les dues germanes es trien mútuament i intenten enxampar l'altra en la postura més ridícula possible. Però cap de les dues no es vol rendir davant l'altra i acaben desesperant els pares, que els confisquen les càmeres de fotos. La Marine decideix recórrer a la seva amiga Loulou...
La Marine s'enfada amb les seves amigues Nath i Loulou, que l'acusen de fer trampes jugant a un videojoc. La Marine està molt trista, se sent sola i no deixa tranquil·la la Wendy. Perquè no l'empipi més, la Wendy l'ajuda a fer les paus amb les seves amigues... però acaba barallant-se amb el seu nòvio. Llavors és la Marine i les seves amigues les que intenten reconciliar la Wendy i el Maxence.
La Wendy promet a la seva germana que li donarà el mòbil vell, però finalment l'hi dóna al Maxence. Per venjar-se, la Marine li pren a la Wendy el mòbil nou, li pren l'habitació i fins i tot... les amigues. Per recuperar les seves coses, la Wendy farà servir les mateixes armes que la seva germana.
La Wendy guanya dues entrades per anar a una final d'un torneig de tenis. La Marine i la seva mare volen acompanyar-la a veure el partit, però la Wendy s'estima més convidar-hi el Maxence. Mare i filla fan servir totes les seves armes per seduir la Wendy i convèncer-la que les deixi anar amb ella. Mentrestant, la Wendy s'aprofita de la situació...
Farem lasanya de llenties amb pasta sense gluten, formatge sense lactosa i altres ingredients alternatius... amb la intenció que en pugui menjar tothom. I ho farem rient molt amb la Sílvia Abril, una de les actrius més divertides.
El granger està en molt mala forma física, i el Shaun decideix animar-lo a recuperar-la fent servir una improvisada bicicleta estàtica que ha muntat amb una que era a la pila de deixalles. La bicicleta salta de la fixació i de seguida la tenim amb el seu ciclista improvisat corrent amunt i avall per la granja amb el Shaun, el Bitzer i la resta perseguint-lo.
El granger descobreix que es poden guanyar molts diners amb joguines antigues. Quan troba l'osset de peluix del Timmy el fica en una caixa forta d'última generació convençut que val una fortuna. Com s'ho faran el Shaun i els altres per recuperar l'osset de la gran fortalesa i tornar-lo al pobret Timmy?
En Ben i el seu gos Lexie de la granja del costat estan causant furor a internet. Perquè ells no siguin més importants, el granger decideix penjar els seus propis vídeos a internet però no li posen cap m'agrada fins que el Shaun i tota la trepa no decideixen intervenir-hi per resoldre la situació.
L'esquirol Stash és prodigiosament ràpid quan es mou amunt i avall, i provoca el caos quan s'emporta tota la fruita seca que el Bitzer, aficionat a observar els ocells, posa per atraure ocells que es veuen molt poc aquí a la granja. Va tan ràpid que sembla que la fruita seca desaparegui sola. El Shaun i el Bitzer es posen a treballar en equip per descobrir el lladre.
L'Anna, la Teresa i l'Helena són a Menorca. Però, com que la Bruixa les ha traslladades al passat, en lloc de turistes, hi troben pirates! Allà les Bessones coneixeran la Catalina, amb qui aconseguiran fer saber la veritat sobre el misteriós Xoroi: tothom el persegueix perquè diuen que és un lladre, però en realitat és un príncep àrab víctima dels pirates i de l'Agutzil.
Mentre les Bessones van cap a Viena per assistir a la representació de "La flauta màgica", l'Avorrida les castiga: les trasllada a la Viena del segle XVIII, la Viena de Mozart. Allà, la Reina de la Nit les segresta, perquè vol evitar com sigui que s'estreni l'òpera de Mozart, que ja és un bon amic de les Bessones.
La Paula i els seus amics salten a corda i a en Tim li agafa gana i es vol menjar unes patates fregides, però la Paula li recomana que en comptes de patates mengi fruita. Per trobar fruita, els nostres amics viatjaran a l'Illa del tresor, on aprendran que s'ha de rentar la fruita i també s'han de rentar les mans abans de menjar.
La Paula i la seva colla se'n van al Món submarí a buscar un amic per al seu peixet de colors. Per la seva banda, la Sirena té dificultats per trobar company de ball. La mainada li proposa ajudar-la quan apareix el senyor Cranc, que també busca algú per presentar-se al concurs de ball. Seran capaços els nostres amics d'ajudar la sirena a superar la seva por de fer nous amics?
El robot de joguina de la Paula i la seva colla s'ha trencat i l'han de portar a arreglar a la fàbrica de joguines. Un cop allà, el president els informa que les reparacions es fan al taller, que és força lluny i cal anar-hi amb un vehicle del magatzem. Amb el transport adequat, el president els duu fins al taller, repara el robot i també aprofita per ensenyar-los a posar una tireta.
El Henry coneix una caixa d'eines que no pot acabar les feines que li han encarregat perquè el fuster s'ha fet mal. El Henry substitueix el fuster i, no només acabarà les feines, sinó que encara ajudarà algú més que ho necessita.
El Henry coneix un pastís que està a punt de sortir cap a una festa d'aniversari. Però a l'últim moment s'adonen que és massa petit per a tots els convidats. El Henry es posarà el barret de pastisser i el convertirà en un pastís encara millor.
"Una mà de contes" és un espai dedicat a explicar els contes de tota la vida mentre un il·lustrador els va dibuixant.
A "Una mà de contes", una veu en "off" explica un conte mentre es veu com s'il·lustra amb tècniques pictòriques diverses: aquarel·la, dibuix, collage... El procés es mostra en pla curt, de manera que només es veuen la il·lustració i les mans de l'artista plàstic; d'aquí el nom d'"Una mà de contes" i dels blocs, que agrupen els contes de cinc en cinc, com els dits de la mà.
En principi es faran contes clàssics, i la intenció, a la llarga, és crear una antologia de contes populars en català que sigui de referència per a les famílies catalanes. La durada de cada conte és, aproximadament, de 7 minuts.
Aquest espai no incorpora cap tècnica d'animació. Pretén fonamentar el seu interès en la fascinació que pot provocar en els nens el fet de veure el procés d'elaboració de les il·lustracions. D'altra banda, pot resultar especialment estimulant per a nens i nenes amb interessos dirigits a l'expressió plàstica i artística.
Els autors
Tots els dibuixants tenen experiència en el món de la il·lustració, encara que els seus noms no són especialment coneguts. La banda sonora de cadascun dels contes també està composta originalment per un músic. Les locucions en "off" van a càrrec de veus amb experiència reconeguda en el mitjà.
Versió radiofònica
Tots els contes tindran una versió especial adequada a la seva emissió per ràdio a Catalunya Cultura. Aquesta versió es diferencia principalment de l'audiovisual pel fet que els personatges protagonistes dels contes parlen i dialoguen entre ells. L'acció argumental i, evidentment, els personatges són totalment comuns.
Equip
Direcció i realització: Manuel Barrios
Adaptació guió: L. M. Hernández Ripoll, "Txusqui"
Producció: Laia Gimó
Locucions TV: Dolors Martínez
Música original: "Pantxulo"
Il·lustracions: Toni Llobet, Martí Ribas, Pep Presas, Toni Benages, Marie Nigot
Direcció versió ràdio: Dolors Martínez
Locucions ràdio: Dolors Martínez i altres veus de l'equip de dramàtics de Catalunya Cultura
(Abril 2001)
"Una mà de contes" és un espai dedicat a explicar els contes de tota la vida mentre un il·lustrador els va dibuixant.
A "Una mà de contes", una veu en "off" explica un conte mentre es veu com s'il·lustra amb tècniques pictòriques diverses: aquarel·la, dibuix, collage... El procés es mostra en pla curt, de manera que només es veuen la il·lustració i les mans de l'artista plàstic; d'aquí el nom d'"Una mà de contes" i dels blocs, que agrupen els contes de cinc en cinc, com els dits de la mà.
En principi es faran contes clàssics, i la intenció, a la llarga, és crear una antologia de contes populars en català que sigui de referència per a les famílies catalanes. La durada de cada conte és, aproximadament, de 7 minuts.
Aquest espai no incorpora cap tècnica d'animació. Pretén fonamentar el seu interès en la fascinació que pot provocar en els nens el fet de veure el procés d'elaboració de les il·lustracions. D'altra banda, pot resultar especialment estimulant per a nens i nenes amb interessos dirigits a l'expressió plàstica i artística.
Els autors
Tots els dibuixants tenen experiència en el món de la il·lustració, encara que els seus noms no són especialment coneguts. La banda sonora de cadascun dels contes també està composta originalment per un músic. Les locucions en "off" van a càrrec de veus amb experiència reconeguda en el mitjà.
Versió radiofònica
Tots els contes tindran una versió especial adequada a la seva emissió per ràdio a Catalunya Cultura. Aquesta versió es diferencia principalment de l'audiovisual pel fet que els personatges protagonistes dels contes parlen i dialoguen entre ells. L'acció argumental i, evidentment, els personatges són totalment comuns.
Equip
Direcció i realització: Manuel Barrios
Adaptació guió: L. M. Hernández Ripoll, "Txusqui"
Producció: Laia Gimó
Locucions TV: Dolors Martínez
Música original: "Pantxulo"
Il·lustracions: Toni Llobet, Martí Ribas, Pep Presas, Toni Benages, Marie Nigot
Direcció versió ràdio: Dolors Martínez
Locucions ràdio: Dolors Martínez i altres veus de l'equip de dramàtics de Catalunya Cultura
(Abril 2001)
Quan el programa Splat Ninja anuncia que busca noves estrelles, el Pogo i el Slick decideixen gravar la seva pròpia audició per guanyar el lloc de feina. Mentrestant, al Zee, que fa de càmera, li interessen molt més els rotllos de xocolata que hi ha a la taula del bufet, que no pas el rotllo que s'estan muntant el Pogo i el Slick per l'audició!
Mentre el Zee dorm al sofà de fora de casa seva, un fullet que promociona unes vacances a la platja li cau a la falda. Això fa que s'adoni de les ganes que té de prendre's unes vacances de tant no fer res, i anar a no fer res a la platja! Per desgràcia, no té ni els diners ni l'energia per organitzar-ho, però veu una oportunitat en les ganes que té la Bubbles de fer una cerca del tresor, així que li dona un mapa que ella seguirà, tot portant-lo, sense adonar-se'n, de vacances a la platja. Una idea genial... sempre que la Bubbles no descobreixi el seu engany. Però, quina possibilitat hi ha?
Quan el Fuse està d'acampada, els seus plans de passar una estona relaxant al bosc se'n van en orris gràcies al seu amic més trapella, el Pogo, que també es va apuntar a l'acampada. De mica en mica, el Fuse es va enfurismant mentre el Pogo s'ho va prenent tot a broma, la qual cosa desencadena una batalla de bromes entre tots dos. Però una de les bromes surt malament, i els Oddbods acaben perduts al bosc juntament amb un os famèlic. Seran capaços de prendre's la supervivència seriosament?
Per estudiar de més a prop el pigarg americà, el Chris i el Martin, amagats a dins d'uns ous d'aquest ocell, van a parar a dins d'un niu. Quan surten de l'ou, els adults els tracten com si fossin dues cries més. Tot va bé fins que el Gormand es disfressa d'os negre per robar ous de pigarg i fer una recepta nova: suflé d'ou de pigarg. L'equip dels germans Kratt farà tot el possible per arreglar-ho.
El Martin perd l'animalpod i el Chris l'ajuda a buscar-lo. Quan el troben, hi ha una cobra índia cargolada al voltant. Per aprendre més coses d'aquest animal es miniaturitzen i s'enfilen dalt d'una mangosta, un animal immune al verí de les cobres. Però quan volen recuperar la mida normal s'adonen que han perdut el miniaturitzador! Mentrestant, la Koki i l'Aviva descobreixen un niu de cobra reial.
"InfoK" és un informatiu diari infantil i juvenil que s'emet de dilluns a dijous a les 19.30 h. pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya, amb una durada de 12 minuts. Està en antena des del 23 d'abril de l'any 2001. Es tracta de la primera iniciativa d'aquest gènere a la televisió catalana i espanyola, inspirada en l'experiència de dos programes molt solvents i de llarga trajectòria com són "Newsround", de la BBC, i "Jeugdjournaal" de la cadena holandesa NOS.
Les notícies que apareixen a l'InfoK intenten explicar: 1. Què passa al món? 2. Què passa al món dels nens? 3. Què fan els nens. Els continguts es presenten en format de peces breus -les notícies d'actualitat o semiactualitat d'interès per a l'audiència infantil- i en format de reportatge -informacions més elaborades que incorporen un tractament de postproducció i musical més treballat-. Hi ha algunes seccions diàries, com els clips, que són notícies breus i curioses, la previsió meteorològica i el tancament musical. També hi ha d'altres reportatges que tractem amb una certa periodicitat, com les recomanacions de llibres, les propostes d'activitats per fer durant el cap de setmana, les notícies explicades per l'anomenat nen-reporter i les crides a la participació (que inclouen enviament de fotos, vídeos o textos per part dels telespectadors).
Equip:
Direcció i presentació: Laia Servera
Producció: Edgar Ger
Realització: Marta De Lucas
Cap d'edició: Eva Varas
Redacció: Irene Blay, Nuria Casals, Miquel Piris, Jordi Aguilera, Nuria Vilanova
Ajudant de realització:Jordi Ysas
Postproducció vídeo: Lluís Xufré
Producció Executiva: Belén Samper
En Joan Cirera explica què són els ODS i introdueix la temàtica del capítol, ciutats i comunitats sostenibles.
19:57 Robin Hood, el trapella de Sherwood - El rescat
El rescat
La Marian se les empesca per ajudar en Robin a escapar-se del castell. Desterrada per això, decideix anar a passar uns dies amb els seus amics al bosc, i pel camí la segresten uns bandits, però el príncep es nega a pagar el rescat. Mentrestant, la Scarlett va a avisar en Robin i la seva colla. Finalment, en Robin decideix fingir el seu propi segrest per enganyar el príncep Joan i aconseguir el rescat per alliberar la Marian.
En Robin i els seus amics se les hauran d'empescar per recuperar un fermall que el príncep Joan ha confiscat a un pagès que havia invertit tots els seus estalvis per comprar-lo per a la seva dona. Per fer-ho comptaran amb la companyia inesperada d'un joglar, en Henry.
El príncep Joan ha decretat un peatge per travessar l'únic pont que comunica amb Nottingham. Els vilatans veuen com les provisions de tota mena escassegen, i es queixen. Per solucionar-ho, en Robin decideix construir un pont nou, i durant unes quantes hores tot torna a la normalitat. Quan el príncep ho sap, però, ordena enderrocar el pont d'en Robin. I se'n surt, però en Robin l'enreda i li fa retirar el peatge del pont.
"InfoK" és un informatiu diari infantil i juvenil que s'emet de dilluns a dijous a les 19.30 h. pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya, amb una durada de 12 minuts. Està en antena des del 23 d'abril de l'any 2001. Es tracta de la primera iniciativa d'aquest gènere a la televisió catalana i espanyola, inspirada en l'experiència de dos programes molt solvents i de llarga trajectòria com són "Newsround", de la BBC, i "Jeugdjournaal" de la cadena holandesa NOS.
Les notícies que apareixen a l'InfoK intenten explicar: 1. Què passa al món? 2. Què passa al món dels nens? 3. Què fan els nens. Els continguts es presenten en format de peces breus -les notícies d'actualitat o semiactualitat d'interès per a l'audiència infantil- i en format de reportatge -informacions més elaborades que incorporen un tractament de postproducció i musical més treballat-. Hi ha algunes seccions diàries, com els clips, que són notícies breus i curioses, la previsió meteorològica i el tancament musical. També hi ha d'altres reportatges que tractem amb una certa periodicitat, com les recomanacions de llibres, les propostes d'activitats per fer durant el cap de setmana, les notícies explicades per l'anomenat nen-reporter i les crides a la participació (que inclouen enviament de fotos, vídeos o textos per part dels telespectadors).
Equip:
Direcció i presentació: Laia Servera
Producció: Edgar Ger
Realització: Marta De Lucas
Cap d'edició: Eva Varas
Redacció: Irene Blay, Nuria Casals, Miquel Piris, Jordi Aguilera, Nuria Vilanova
Ajudant de realització:Jordi Ysas
Postproducció vídeo: Lluís Xufré
Producció Executiva: Belén Samper
L'experiment d'aquest programa ens ensenyarà com fer-nos la nostra mascota.
La pregunta curiosa ens explicarà per què la sang és vermella?
El repte planteja trobar el punt del mig exacte d'un bastonet, sense l'ajuda d'un regle.
En aquest episodi, el Yakari es troba un animal al seu tipi que no havia vist mai. És un bassarisc. L'animalet li explica que s'ha quedat sense cau i que no sap on anar perquè els altres animals el fan fora del bosc. Al nostre amic li sap molt de greu i decideix trobar-li un lloc per viure tranquil. Però no serà gens fàcil.
El poltre Fletxa de Foc no ha sortit mai del clos on hi ha els cavalls i té moltes ganes de galopar i viure aventures. El Fill del Tro se n'adona i, juntament amb el Yakari, demanen permís a la mare del poltre per fer una sortida tots tres junts. La mare els fa responsables de la seguretat del menut. El poltre està contentíssim i molt il·lusionat galopant pertot arreu.
Tota l'aula dels Megaminimals queda de cap per avall quan en Pickle provoca un seguit d'incidents a causa de la seva mala sort. La classe s'ha d'endreçar però, per molt que ho intentin, els Megaminimals no aconsegueixen avançar gaire fins que els pares arriben.
MEGAMINIMALS
Producció: Televisió de Catalunya i Neptuno Films, 2012
Director: Josep Viciana
Guionistes: Josep Viciana i Teo Tarras
Música: Josep Roig
"Megaminimals" és una sèrie en què els protagonistes són els petits que conviuen en una guarderia. Amb ells veurem com aprenen, com juguen i com es relacionen.
Intervenen en aquesta sèrie la mestra de la guarderia, la senyora Meadows, i els petits alumnes, el Larry, l'Eric, el Pickle, la Cassie i la Bonnie. Les activitats que fan al llarg de la sèrie corresponen a les activitats que es fan habitualment a les guarderies, com ara jugar amb plastilina, pintar amb pintures, fer trencaclosques, música...
En cada episodi la mestra explica als menuts en què consisteix el joc i, tal com passa en la vida real, ells fan el joc però entremig també fan entremaliadures. Al final de cada episodi els pares van a recollir els menuts, i ells, molt contents, expliquen el que han fet al llarg del dia.
La sèrie mostra el comportament dels nens i el seu entorn fora de l'àmbit familiar: l'adquisició d'hàbits, la relació amb els companys, el treball en grup, el respecte als altres i a les coses, i en general el descobriment de tot el que ens envolta vist des dels ulls dels més petits.
En un dia assolellat els Megaminimals comparen les seves ombres, Larry pregunta a Miss Meadows d'on venen les ombres. Ella els envia al racó d'aprendre on troben una llum "flexo" t fan un divertit casting de les seves ombres reflectides a la paret. Miss Meadows els ensenya com fer formes amb ombres xineses amb les seves mans. Els pares i les mares queden sorpreses quan venen a visitar-los de la forma de dinosaure que hi ha a la paret de la classe dels nens.
En Singlot i els seus companys de l'Acadèmia preparen un simulacre d'atac de mort estrident, però per culpa de la mala relació entre l'Astrid i en Carademoc, acaben fent destrosses al poblat. En Toic els castiga a tots a netejar les pedres i males herbes del camp de cols del Míldiu. Però les baralles entre els dos genets s'intensifiquen fins que inesperadament també es comencen a barallar els seus dracs.
Aquesta vegada, les tres bessones hauran de trobar el príncep que desperti la princesa encantada. Finalment, aconseguiran trobar-lo i aquest despertarà la Bella Dorment. Un cop desaparegut l'encanteri, les tres nenes seran convidades per la mateixa Cort a assistir al casament.
Les Tres Bessones apareixen a la biblioteca d'en Sherlock Holmes, on es troben amb el detectiu i el seu inseparable amic Watson. Amb ells, les tres nenes aniran a rescatar la Bruixa Avorrida, presonera d'uns fantasmes escocesos.
El Zumba i el Quincy van a buscar foc a la Cova del Foc, però, un cop allà, el Quincy deixa caure tota la llenya d'un any sobre el foc per estalviar-se la feina d'haver-ne d'anar a posar cada dia, amb la qual cosa fa que el foc s'apagui. En Babàtua els enviarà tots dos amb l'Antonio i el Buba a la perillosa Vall de les Flames per poder tornar a tenir foc a Zafari.
Sembla que el Babàtua té una tos molt contagiosa i aviat s'escampa entre tots els habitants de Zafari. L'únic que es troba bé és el Zumba, per això li encarreguen que vagi a buscar l'Oscar, que sap preparar un remei per a la tos. Per trobar-lo haurà de travessar el bosc de bambú i aprendre moltes coses sobre els ingredients de la medecina. Però de seguida comprovarà que és ben eficaç.
En Dani és un famós joglar que organitza una audició per incorporar un músic a la seva orquestra. La Marian i la Scarlett hi participaran, però també la Delphinea, una noia del poble amb moltes possibilitats de guanyar. Poc abans del concurs, les violes de les dues noies desapareixen. En Robin investiga el cas i descobreix la mà negra del xèrif. Podran presentar-se al concurs?
El Príncep Joan cau rendit davant els encants d'una noia bonica. Però ella només té ulls per als aventurers i, especialment, per a en Robin Hood! El Príncep Joan segresta llavors en Petit John i obliga en Robin a ajudar-lo a convertir-se en un aventurer a canvi de la llibertat del seu amic. Finalment, en Robin organitza una aventura que condueix el Príncep per camins inesperats.
En Clarence, un nou defensor de la justícia, fa acte de presència al bosc de Sherwood per defensar un llenyataire, i en Robin i els seus companys l'accepten a la colla. Però aviat veuran que en Clarence té un gran defecte: és un sapastre de l'alçada d'un campanar i aviat és convertirà en un autèntic destorb.
Mentre fugen del xèrif, els lladres s'ho maneguen per encolomar-li un robatori al pobre Lubin, un noi de Nottingham que topa amb ells i queda estabornit. En Robin i la seva colla hauran de demostrar la seva innocència, però sense deixar de banda els preparatius per a la festa sorpresa d'aniversari de la Marian.
El Henry coneix un elefant que li explica coses de la seva família. El que li hauria fet més il·lusió seria haver conegut la seva rebesàvia, una mamut de l'última glaciació. El Henry es convertirà en home de les cavernes per ajudar-lo a buscar-la.
El dia que el Henry va conèixer una màquina de videojocs
El Henry coneix una màquina de videojocs que està trista perquè ningú ha arribat encara al final del seu joc de l'espai. El Henry s'ofereix a convertir-se en jove astronauta per entrar dins del joc i, seguint les instruccions de la màquina, completar-lo.
El Henry coneix la pica del lavabo de casa seva. Mentre estan parlant hi ha un problema amb la pressió de l'aigua i es rebenten unes quantes canonades. El Henry es convertirà en lampista per mirar d'arreglar totes les avaries.
El senyor Nan de jardí ha convidat la Paula i els seus amics a un pícnic secret, i això vol dir que per trobar el lloc on es fa el pícnic hauran de resoldre un seguit d'enigmes relacionats amb els números i les formes.
La Paula i els seus amics juguen a disfressar-se amb carotes d'animals quan s'adonen que entre les carotes n'hi ha una que no representa cap animal. És la cara del tòtem. Per tant, decideixen viatjar a la selva per preguntar-li al senyor Tòtem si la carota és seva. Però per poder trobar el senyor Tòtem, primer hauran de comptar i resoldre uns quants enigmes.
La Lily juga amb el seu pare amb un avió de joguina. Després, quan arriba a la Caleta del Tronc, troba els seus amics encuriosits per la intenció de Lord Cérvol de llançar-se en ala delta des del Gran Cingle del Nord. Lord Cérvol demana a en Bou que l'ajudi a transportar l'aparell al capdamunt del cingle però, un cop allà, no es veu amb cor de llançar-se i el qui vola és un altre.
La Pandy i la Rosa juguen a ser princeses. I avui les nostres princesetes volen prendre te amb pastís o gelat. La Pandy és més de gelat i la Rosa de pastís. Però el problema que tenen és que el gelat és fred i el pastís de poma, en canvi, és calent. Com s'ho faran, per poder-s'ho menjar? En aquest episodi, els més menuts aprenen què vol dir calent i fred.
En la secció "L'experiment", el Dani ensenyarà com es pot fer una baldufa casolana.
Respondrà "La pregunta curiosa": Per què els focs d'artifici tenen tants colors?
"El repte" del programa planteja com aconseguir, sense tocar amb els dits, convertir una estrella de 10 puntes en una de 5.
En aquest capítol els veterinaris de Canis, la clínica de Girona, s'han d'afanyar per salvar-li la vida del Puk, un gos que l'acaben d'atropelllar. També veurem en acció el nostre etòleg de gats, el Jordi, i com s'ho fa per posar pau en un pis on viuen dos gats que es barallen constantment. I finalment seguirem l'entrenament d'un gos, la Polar, que es prepara per córrer a la Pirena.
El Martin i el Chris descobreixen un bernat ermità a la platja i tot l'equip Kratt es dedica a explorar l'increïble món d'aquest animal, que sembla un cranc però sense closca. Com que no té closca, utilitza les d'altres animals i les va canviant a mesura que creix. Igual que el bernat ermità, el Martin i el Chris viuen aventures per trobar la closca que els vagi bé de mida.
El Martin i el Chris proposen a la Koki i l'Aviva una competició per saber qui té la feina més difícil, els nois explorant la natura i els animals o bé les noies fent invents. El repte consisteix a canviar-se la feina per veure si la saben fer: els nois inventant i les noies investigant animals. Durant la competició, la colla descobreix un animal sorprenent, un peix volador, que podria ajudar tots dos equips a guanyar l'aposta, o a perdre-la.
En aquest episodi, el Yakari i el Fill del Tro juguen a veure qui arriba primer a baix de tot d'un turó: el Fill del Tro galopant i el Yakari lliscant sobre una pell de bisó. Però al Yakari les coses se li compliquen i acaba rodolant pendent avall, pica contra un golut i el fa caure damunt d'un arbust de plantes irritants. El golut, que és un animal ferotge, s'enfada molt i vol perseguir el Yakari.
En aquest episodi, fa molta calor i el Fill del Tro i el Yakari se'n van a buscar aigua al riu. Però es troben una sorpresa increïble: està ben sec. En poques hores, tota l'aigua ha desaparegut. Ningú sap què ha passat, però la tribu no podrà sobreviure sense aigua i l'Esguard Dret decideix que se n'hauran d'anar. Però el Yakari pateix perquè els animals tampoc podran sobreviure i decideix anar personalment a investigar què ha passat.
En aquest episodi, a la tribu del Yakari tenen un problema greu: se'ls han acabat les provisions i no troben bisons enlloc. Ningú sap on poden ser, i tots els guerrers surten a buscar-los. El Yakari, l'Arc del Cel i l'Orella Caiguda també volen ajudar a resoldre el problema i se'n van tots junts a la recerca d'aquests animals tan necessaris per la seva supervivència.
En aquest episodi, els nostres amics fan una competició i guanya el que cull més llenya de tots. El Llavor de Bisó, però, pensa que és un joc indigne d'un caçador i diu que vol fer heroïcitats per aconseguir la ploma que distingeix els valents. A més, s'estranya molt que l'Ull Passat per Aigua en tingui una, perquè és un indi que es passa la vida dormint. Llavors el Roc Tranquil els explica als tres amics una història que els deixa bocabadats.
En Grizzy i els lèmmings descobreixen un prototip ultrasecret de l'exèrcit canadenc que sembla un petit teclat d'ordinador. Consta només d'unes quantes tecles de comandament -seleccionar, copiar-enganxar o esborrar-, però actuen directament sobre els elements del'entorn... i sobre els éssers vius, fins i tot! Això obre un ventall de possibilitats per a aquell que tingui el revolucionari artefacte al seu poder.
En Grizzy està convençut d'haver descobert el súmmum del confort: unes ulleres amb què es pot veure la televisió en format panoràmic, que disposen, a més a més, de tota mena d'indicadors ambientals, com ara un avisador d'intrusos. Només tenen un defecte: la funció velocímetre, que als lèmmings els encanta i amb la qual fan la guitza al panxacontent de l'os.
Els lèmmings han aconseguit un paquet de mongetes blanques amb propietats molt estranyes. Resulta que quan es barregen amb soda, tothom que les pren es transforma en un globus que rebota. En Grizzy, doncs, si vol fer la migdiada tranquil·lament, primer s'haurà de desfer d'aquestes mongetes màgiques.
Una vibració irritant interromp la migdiada d'en Grizzy, que descobreix que es tracta del mòbil del guarda forestal. L'aparell té moltes funcions, entre les quals hi ha un videojoc molt addictiu. Però els lèmmings també el volen per fer servir l'aplicació de música i transformar el garatge en una discoteca.
Els lèmmings han trobat un estrany aparell entre les coses del guardabosc: un "spinner". D'entrada, en Grizzy se'n riu, fins que prova la joguina per casualitat i s'hi aficiona immediatament. Però els lèmmings hi volen continuar jugant i se les empesquen per prendre-l'hi. Quin és el secret d'aquest objecte aparentment senzill per fer girar el cap de mala manera als seus adeptes?
Com de costum, en Grizzy obre la porta per entrar a la cabana del guarda forestal i posar-se còmode, però aquest cop no s'obra! Els lèmmings han fet una festa a la cabana i s'hi han atrinxerat. Però en Grizzy no té cap intenció d'esperar que el convidin i haurà de trobar una forma d'entrar-hi.
En Grizzy i els lèmmings es barallen per la tauleta del guardabosc quan hi descobreixen una aplicació molt divertida que permet veure's disfressat de conill, de robot o guarnit d'un munt d'accessoris animats diferents. En no voler compartir les seves disfresses virtuals, però, corren el perill de prendre mal d'una manera molt real, de manera que han d'estar alerta.
Una baldufa índia màgica capaç de modificar l'edat mental de qui la mira com gira fa comportar en Grizzy com un nadó de deu mesos. Això pot ser la situació ideal per dominar-lo, però els lèmmings s'adonaran de seguidaque encarregar-se d'un nadó, per molt bufó i graciós que sigui, és una feinada de ca l'ample i s'estimen més que torni a ser un os adult normal.
Per atzar, en Grizzy descobreix el plaer de jugar amb la consola del guarda forestal. Tot i que els lèmmings intenten prendre-li el comandament, l'os es nega a deixar el joc de curses. Els lèmmings ho intentaran tot, fins i tot temptar-lo amb la seva ossa estimada ossa, però no hi ha res a fer: en Grizzy és addicte al videojoc.
En Grizzy pren de les mans dels Lèmmings l'últim pot de crema de xocolata. A més, els llança una miniflauta de joguina que era dins del pot. Resulta, però, que quan els lèmmings la toquen, les estridents notes de la flauta paralitzen, durant uns quants segons, a tothom que no tingui les orelles protegides. Llavors, els lèmmings decideixen tocar una cançó a en Grizzy per recuperar la crema de xocolata.
La Marine es fa la gran davant de les seves amigues. Diu que l'exposició de peluixos és per nens petits, però per dins es mor de ganes d'anar-hi, perquè hi haurà el Superpiupiu, el seu heroi preferit. Amb l'ajuda de la Wendy, la Marine es disfressa per anar-hi d'incògnit. Però la Nath i la Loulou apareixen a l'exposició. Perquè no la vegin, la Marine es fica dins la disfressa del Superpiupiu i la Wendy la du a casa fent una desfilada per tot el poble.
És el dia de la mare. Les germanes no han preparat res i s'han d'afanyar a fer-li un regal. Però la batalla entre la Marine i la Wendy per fer-li a la seva estimada mare el millor obsequi del món acaba en una catàstrofe i provoca grans destrosses.
Per guanyar un monocicle elèctric, la Marine i la Wendy han de fer una foto graciosa d'un parent o d'un amic. Les dues germanes es trien mútuament i intenten enxampar l'altra en la postura més ridícula possible. Però cap de les dues no es vol rendir davant l'altra i acaben desesperant els pares, que els confisquen les càmeres de fotos. La Marine decideix recórrer a la seva amiga Loulou...
La Marine s'enfada amb les seves amigues Nath i Loulou, que l'acusen de fer trampes jugant a un videojoc. La Marine està molt trista, se sent sola i no deixa tranquil·la la Wendy. Perquè no l'empipi més, la Wendy l'ajuda a fer les paus amb les seves amigues... però acaba barallant-se amb el seu nòvio. Llavors és la Marine i les seves amigues les que intenten reconciliar la Wendy i el Maxence.
La Wendy promet a la seva germana que li donarà el mòbil vell, però finalment l'hi dóna al Maxence. Per venjar-se, la Marine li pren a la Wendy el mòbil nou, li pren l'habitació i fins i tot... les amigues. Per recuperar les seves coses, la Wendy farà servir les mateixes armes que la seva germana.
La Wendy guanya dues entrades per anar a una final d'un torneig de tenis. La Marine i la seva mare volen acompanyar-la a veure el partit, però la Wendy s'estima més convidar-hi el Maxence. Mare i filla fan servir totes les seves armes per seduir la Wendy i convèncer-la que les deixi anar amb ella. Mentrestant, la Wendy s'aprofita de la situació...
Farem lasanya de llenties amb pasta sense gluten, formatge sense lactosa i altres ingredients alternatius... amb la intenció que en pugui menjar tothom. I ho farem rient molt amb la Sílvia Abril, una de les actrius més divertides.
El granger està en molt mala forma física, i el Shaun decideix animar-lo a recuperar-la fent servir una improvisada bicicleta estàtica que ha muntat amb una que era a la pila de deixalles. La bicicleta salta de la fixació i de seguida la tenim amb el seu ciclista improvisat corrent amunt i avall per la granja amb el Shaun, el Bitzer i la resta perseguint-lo.
El granger descobreix que es poden guanyar molts diners amb joguines antigues. Quan troba l'osset de peluix del Timmy el fica en una caixa forta d'última generació convençut que val una fortuna. Com s'ho faran el Shaun i els altres per recuperar l'osset de la gran fortalesa i tornar-lo al pobret Timmy?
En Ben i el seu gos Lexie de la granja del costat estan causant furor a internet. Perquè ells no siguin més importants, el granger decideix penjar els seus propis vídeos a internet però no li posen cap m'agrada fins que el Shaun i tota la trepa no decideixen intervenir-hi per resoldre la situació.
L'esquirol Stash és prodigiosament ràpid quan es mou amunt i avall, i provoca el caos quan s'emporta tota la fruita seca que el Bitzer, aficionat a observar els ocells, posa per atraure ocells que es veuen molt poc aquí a la granja. Va tan ràpid que sembla que la fruita seca desaparegui sola. El Shaun i el Bitzer es posen a treballar en equip per descobrir el lladre.
L'Anna, la Teresa i l'Helena són a Menorca. Però, com que la Bruixa les ha traslladades al passat, en lloc de turistes, hi troben pirates! Allà les Bessones coneixeran la Catalina, amb qui aconseguiran fer saber la veritat sobre el misteriós Xoroi: tothom el persegueix perquè diuen que és un lladre, però en realitat és un príncep àrab víctima dels pirates i de l'Agutzil.
Mentre les Bessones van cap a Viena per assistir a la representació de "La flauta màgica", l'Avorrida les castiga: les trasllada a la Viena del segle XVIII, la Viena de Mozart. Allà, la Reina de la Nit les segresta, perquè vol evitar com sigui que s'estreni l'òpera de Mozart, que ja és un bon amic de les Bessones.
La Paula i els seus amics salten a corda i a en Tim li agafa gana i es vol menjar unes patates fregides, però la Paula li recomana que en comptes de patates mengi fruita. Per trobar fruita, els nostres amics viatjaran a l'Illa del tresor, on aprendran que s'ha de rentar la fruita i també s'han de rentar les mans abans de menjar.
La Paula i la seva colla se'n van al Món submarí a buscar un amic per al seu peixet de colors. Per la seva banda, la Sirena té dificultats per trobar company de ball. La mainada li proposa ajudar-la quan apareix el senyor Cranc, que també busca algú per presentar-se al concurs de ball. Seran capaços els nostres amics d'ajudar la sirena a superar la seva por de fer nous amics?
El robot de joguina de la Paula i la seva colla s'ha trencat i l'han de portar a arreglar a la fàbrica de joguines. Un cop allà, el president els informa que les reparacions es fan al taller, que és força lluny i cal anar-hi amb un vehicle del magatzem. Amb el transport adequat, el president els duu fins al taller, repara el robot i també aprofita per ensenyar-los a posar una tireta.
El Henry coneix una caixa d'eines que no pot acabar les feines que li han encarregat perquè el fuster s'ha fet mal. El Henry substitueix el fuster i, no només acabarà les feines, sinó que encara ajudarà algú més que ho necessita.
El Henry coneix un pastís que està a punt de sortir cap a una festa d'aniversari. Però a l'últim moment s'adonen que és massa petit per a tots els convidats. El Henry es posarà el barret de pastisser i el convertirà en un pastís encara millor.
"Una mà de contes" és un espai dedicat a explicar els contes de tota la vida mentre un il·lustrador els va dibuixant.
A "Una mà de contes", una veu en "off" explica un conte mentre es veu com s'il·lustra amb tècniques pictòriques diverses: aquarel·la, dibuix, collage... El procés es mostra en pla curt, de manera que només es veuen la il·lustració i les mans de l'artista plàstic; d'aquí el nom d'"Una mà de contes" i dels blocs, que agrupen els contes de cinc en cinc, com els dits de la mà.
En principi es faran contes clàssics, i la intenció, a la llarga, és crear una antologia de contes populars en català que sigui de referència per a les famílies catalanes. La durada de cada conte és, aproximadament, de 7 minuts.
Aquest espai no incorpora cap tècnica d'animació. Pretén fonamentar el seu interès en la fascinació que pot provocar en els nens el fet de veure el procés d'elaboració de les il·lustracions. D'altra banda, pot resultar especialment estimulant per a nens i nenes amb interessos dirigits a l'expressió plàstica i artística.
Els autors
Tots els dibuixants tenen experiència en el món de la il·lustració, encara que els seus noms no són especialment coneguts. La banda sonora de cadascun dels contes també està composta originalment per un músic. Les locucions en "off" van a càrrec de veus amb experiència reconeguda en el mitjà.
Versió radiofònica
Tots els contes tindran una versió especial adequada a la seva emissió per ràdio a Catalunya Cultura. Aquesta versió es diferencia principalment de l'audiovisual pel fet que els personatges protagonistes dels contes parlen i dialoguen entre ells. L'acció argumental i, evidentment, els personatges són totalment comuns.
Equip
Direcció i realització: Manuel Barrios
Adaptació guió: L. M. Hernández Ripoll, "Txusqui"
Producció: Laia Gimó
Locucions TV: Dolors Martínez
Música original: "Pantxulo"
Il·lustracions: Toni Llobet, Martí Ribas, Pep Presas, Toni Benages, Marie Nigot
Direcció versió ràdio: Dolors Martínez
Locucions ràdio: Dolors Martínez i altres veus de l'equip de dramàtics de Catalunya Cultura
(Abril 2001)
"Una mà de contes" és un espai dedicat a explicar els contes de tota la vida mentre un il·lustrador els va dibuixant.
A "Una mà de contes", una veu en "off" explica un conte mentre es veu com s'il·lustra amb tècniques pictòriques diverses: aquarel·la, dibuix, collage... El procés es mostra en pla curt, de manera que només es veuen la il·lustració i les mans de l'artista plàstic; d'aquí el nom d'"Una mà de contes" i dels blocs, que agrupen els contes de cinc en cinc, com els dits de la mà.
En principi es faran contes clàssics, i la intenció, a la llarga, és crear una antologia de contes populars en català que sigui de referència per a les famílies catalanes. La durada de cada conte és, aproximadament, de 7 minuts.
Aquest espai no incorpora cap tècnica d'animació. Pretén fonamentar el seu interès en la fascinació que pot provocar en els nens el fet de veure el procés d'elaboració de les il·lustracions. D'altra banda, pot resultar especialment estimulant per a nens i nenes amb interessos dirigits a l'expressió plàstica i artística.
Els autors
Tots els dibuixants tenen experiència en el món de la il·lustració, encara que els seus noms no són especialment coneguts. La banda sonora de cadascun dels contes també està composta originalment per un músic. Les locucions en "off" van a càrrec de veus amb experiència reconeguda en el mitjà.
Versió radiofònica
Tots els contes tindran una versió especial adequada a la seva emissió per ràdio a Catalunya Cultura. Aquesta versió es diferencia principalment de l'audiovisual pel fet que els personatges protagonistes dels contes parlen i dialoguen entre ells. L'acció argumental i, evidentment, els personatges són totalment comuns.
Equip
Direcció i realització: Manuel Barrios
Adaptació guió: L. M. Hernández Ripoll, "Txusqui"
Producció: Laia Gimó
Locucions TV: Dolors Martínez
Música original: "Pantxulo"
Il·lustracions: Toni Llobet, Martí Ribas, Pep Presas, Toni Benages, Marie Nigot
Direcció versió ràdio: Dolors Martínez
Locucions ràdio: Dolors Martínez i altres veus de l'equip de dramàtics de Catalunya Cultura
(Abril 2001)
Quan el programa Splat Ninja anuncia que busca noves estrelles, el Pogo i el Slick decideixen gravar la seva pròpia audició per guanyar el lloc de feina. Mentrestant, al Zee, que fa de càmera, li interessen molt més els rotllos de xocolata que hi ha a la taula del bufet, que no pas el rotllo que s'estan muntant el Pogo i el Slick per l'audició!
Mentre el Zee dorm al sofà de fora de casa seva, un fullet que promociona unes vacances a la platja li cau a la falda. Això fa que s'adoni de les ganes que té de prendre's unes vacances de tant no fer res, i anar a no fer res a la platja! Per desgràcia, no té ni els diners ni l'energia per organitzar-ho, però veu una oportunitat en les ganes que té la Bubbles de fer una cerca del tresor, així que li dona un mapa que ella seguirà, tot portant-lo, sense adonar-se'n, de vacances a la platja. Una idea genial... sempre que la Bubbles no descobreixi el seu engany. Però, quina possibilitat hi ha?
Quan el Fuse està d'acampada, els seus plans de passar una estona relaxant al bosc se'n van en orris gràcies al seu amic més trapella, el Pogo, que també es va apuntar a l'acampada. De mica en mica, el Fuse es va enfurismant mentre el Pogo s'ho va prenent tot a broma, la qual cosa desencadena una batalla de bromes entre tots dos. Però una de les bromes surt malament, i els Oddbods acaben perduts al bosc juntament amb un os famèlic. Seran capaços de prendre's la supervivència seriosament?
Per estudiar de més a prop el pigarg americà, el Chris i el Martin, amagats a dins d'uns ous d'aquest ocell, van a parar a dins d'un niu. Quan surten de l'ou, els adults els tracten com si fossin dues cries més. Tot va bé fins que el Gormand es disfressa d'os negre per robar ous de pigarg i fer una recepta nova: suflé d'ou de pigarg. L'equip dels germans Kratt farà tot el possible per arreglar-ho.
El Martin perd l'animalpod i el Chris l'ajuda a buscar-lo. Quan el troben, hi ha una cobra índia cargolada al voltant. Per aprendre més coses d'aquest animal es miniaturitzen i s'enfilen dalt d'una mangosta, un animal immune al verí de les cobres. Però quan volen recuperar la mida normal s'adonen que han perdut el miniaturitzador! Mentrestant, la Koki i l'Aviva descobreixen un niu de cobra reial.
"InfoK" és un informatiu diari infantil i juvenil que s'emet de dilluns a dijous a les 19.30 h. pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya, amb una durada de 12 minuts. Està en antena des del 23 d'abril de l'any 2001. Es tracta de la primera iniciativa d'aquest gènere a la televisió catalana i espanyola, inspirada en l'experiència de dos programes molt solvents i de llarga trajectòria com són "Newsround", de la BBC, i "Jeugdjournaal" de la cadena holandesa NOS.
Les notícies que apareixen a l'InfoK intenten explicar: 1. Què passa al món? 2. Què passa al món dels nens? 3. Què fan els nens. Els continguts es presenten en format de peces breus -les notícies d'actualitat o semiactualitat d'interès per a l'audiència infantil- i en format de reportatge -informacions més elaborades que incorporen un tractament de postproducció i musical més treballat-. Hi ha algunes seccions diàries, com els clips, que són notícies breus i curioses, la previsió meteorològica i el tancament musical. També hi ha d'altres reportatges que tractem amb una certa periodicitat, com les recomanacions de llibres, les propostes d'activitats per fer durant el cap de setmana, les notícies explicades per l'anomenat nen-reporter i les crides a la participació (que inclouen enviament de fotos, vídeos o textos per part dels telespectadors).
Equip:
Direcció i presentació: Laia Servera
Producció: Edgar Ger
Realització: Marta De Lucas
Cap d'edició: Eva Varas
Redacció: Irene Blay, Nuria Casals, Miquel Piris, Jordi Aguilera, Nuria Vilanova
Ajudant de realització:Jordi Ysas
Postproducció vídeo: Lluís Xufré
Producció Executiva: Belén Samper
En Joan Cirera explica què són els ODS i introdueix la temàtica del capítol, ciutats i comunitats sostenibles.
19:57 Robin Hood, el trapella de Sherwood - El rescat
El rescat
La Marian se les empesca per ajudar en Robin a escapar-se del castell. Desterrada per això, decideix anar a passar uns dies amb els seus amics al bosc, i pel camí la segresten uns bandits, però el príncep es nega a pagar el rescat. Mentrestant, la Scarlett va a avisar en Robin i la seva colla. Finalment, en Robin decideix fingir el seu propi segrest per enganyar el príncep Joan i aconseguir el rescat per alliberar la Marian.
En Robin i els seus amics se les hauran d'empescar per recuperar un fermall que el príncep Joan ha confiscat a un pagès que havia invertit tots els seus estalvis per comprar-lo per a la seva dona. Per fer-ho comptaran amb la companyia inesperada d'un joglar, en Henry.
El príncep Joan ha decretat un peatge per travessar l'únic pont que comunica amb Nottingham. Els vilatans veuen com les provisions de tota mena escassegen, i es queixen. Per solucionar-ho, en Robin decideix construir un pont nou, i durant unes quantes hores tot torna a la normalitat. Quan el príncep ho sap, però, ordena enderrocar el pont d'en Robin. I se'n surt, però en Robin l'enreda i li fa retirar el peatge del pont.
"InfoK" és un informatiu diari infantil i juvenil que s'emet de dilluns a dijous a les 19.30 h. pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya, amb una durada de 12 minuts. Està en antena des del 23 d'abril de l'any 2001. Es tracta de la primera iniciativa d'aquest gènere a la televisió catalana i espanyola, inspirada en l'experiència de dos programes molt solvents i de llarga trajectòria com són "Newsround", de la BBC, i "Jeugdjournaal" de la cadena holandesa NOS.
Les notícies que apareixen a l'InfoK intenten explicar: 1. Què passa al món? 2. Què passa al món dels nens? 3. Què fan els nens. Els continguts es presenten en format de peces breus -les notícies d'actualitat o semiactualitat d'interès per a l'audiència infantil- i en format de reportatge -informacions més elaborades que incorporen un tractament de postproducció i musical més treballat-. Hi ha algunes seccions diàries, com els clips, que són notícies breus i curioses, la previsió meteorològica i el tancament musical. També hi ha d'altres reportatges que tractem amb una certa periodicitat, com les recomanacions de llibres, les propostes d'activitats per fer durant el cap de setmana, les notícies explicades per l'anomenat nen-reporter i les crides a la participació (que inclouen enviament de fotos, vídeos o textos per part dels telespectadors).
Equip:
Direcció i presentació: Laia Servera
Producció: Edgar Ger
Realització: Marta De Lucas
Cap d'edició: Eva Varas
Redacció: Irene Blay, Nuria Casals, Miquel Piris, Jordi Aguilera, Nuria Vilanova
Ajudant de realització:Jordi Ysas
Postproducció vídeo: Lluís Xufré
Producció Executiva: Belén Samper
L'experiment d'aquest programa ens ensenyarà com fer-nos la nostra mascota.
La pregunta curiosa ens explicarà per què la sang és vermella?
El repte planteja trobar el punt del mig exacte d'un bastonet, sense l'ajuda d'un regle.
En aquest episodi, el Yakari es troba un animal al seu tipi que no havia vist mai. És un bassarisc. L'animalet li explica que s'ha quedat sense cau i que no sap on anar perquè els altres animals el fan fora del bosc. Al nostre amic li sap molt de greu i decideix trobar-li un lloc per viure tranquil. Però no serà gens fàcil.
El poltre Fletxa de Foc no ha sortit mai del clos on hi ha els cavalls i té moltes ganes de galopar i viure aventures. El Fill del Tro se n'adona i, juntament amb el Yakari, demanen permís a la mare del poltre per fer una sortida tots tres junts. La mare els fa responsables de la seguretat del menut. El poltre està contentíssim i molt il·lusionat galopant pertot arreu.
21:57 Zona zàping
22:33 Programes Externs Esports - Refugis i guardes cap.9
22:47 Handbol: EHF Champions - Final Final four
01:15 Nascar - Nascar Bristol
03:46 Billar - Billar a 3 bandes: Ciutat de Barcelona Partida 2
04:41 Billar - Billar a 3 bandes: Ciutat de Barcelona Partida 3
05:48 Actius - Miquel Pucurull. Córrer, un estil de vida