COCO, DE LA REBEL·LIA A LA LLEGENDA DE CHANEL (Coco avant Chanel)
La pel·lícula se centra en els anys d'aprenentatge de la gran dissenyadora de moda Coco Chanel. La jove Coco, de família molt modesta i autodidacta, arriba a ser un símbol d'èxit i de llibertat, el símbol de la dona moderna, gràcies a la seva personalitat excepcional.
Idioma versió original: francès
Producció: Haut et Court, 2009 (França)
Direcció: Anne Fontaine
Durada: 105 minuts
Guió: diversos autors, basat en la vida de Coco Chanel
Fotografia: Christophe Beaucarne
Música: Alexandre Desplat
Intèrprets: Audrey Tautou, Alessandro Nivola, Benoit Poelvoordre, Emmanuelle Devos, Marie Gillain
MADEINUSA
Producció: Oberon Cinematografica, S.A; Wanda Visión; Vela Producciones amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, Canal+, TVE, ICAC, ICIC, Catalan Films i Conacine.
Direcció: Claudia Llosa/ Durada: 100'
Guió: Claudia Llosa
Fotografia: Raúl Pérez Ureta
Música: Selma Mutal, Alfredo Neira
Intèrprets: Magaly Solier (Madeinusa), Carlos de la Torre (Salvador), Yliana Chong (Chale), Ubaldo Huamán (Cayo), Melvin Quijada (Mauro)
Madeinusa és una nena que viu en un poble perdut de la serralada del Perú, Manayaycuna (el poble on no es pot entrar). Aquest lloc estrany es distingeix per un aspecte en la seva religiositat. A partir de Divendres Sant, a les tres de la tarda, quan Crist mor crucificat, fins al Diumenge de Resurrecció, la gent pot fer allò que vulgui. Durant els dos dies sants no existeix el pecat: Déu està mort, no els veu. Tot és permès i acceptat, sense cap recança.
Madeinusa, la seva germana Chale, i el seu pare, Don Cayo, alcalde i manaire del poble, conserven aquesta tradició sense posar-la en qüestió, però tot es trasbalsa amb l'arribada de Salvador, un jove limeny que es veu obligat a romandre al poble els tres dies del "Tiempo Santo", el lapse en què Déu no hi veu.
S'acosta la celebració dels primers Jocs de la Vall dels Gira-sols i en Bob i el seu equip tenen molta feina per fer, ja que han de construir un nou estadi. Per dur a terme un projecte tan gran, en Bob comptarà amb una ajuda molt especial provinent de la gran ciutat: la grua Pengim i l'excavadora Penjam. Però sense l'ajuda de la Wendy, l'estrella de l'equip d'atletisme, que s'entrena per a les proves, i el fet que el Pengim i el Penjam en lloc de treballar fan turisme per la vall, la finalització de l'estadi corre perill.
Garbo (Garbo)
Edmon Roch; Catalunya, 2008; 85 minuts
Una coproducció de Televisió de Catalunya amb Ikuru Films sobre la veritable història de l'agent doble català Joan Pujol. En un dels enganys més agosarats de tots els temps, Joan Pujol -nom en clau: Garbo- va allunyar els Nazis de les platges de Normandia, permetent la victòria aliada el Dia D. Però això és només la punta de l' iceberg. El Tercer Reich tenia l'Arabel. Els aliats tenien en Garbo. Ells dos van ser els espies més influents de la Segona Guerra Mundial. Després de la Guerra, l'Arabel va desaparèixer i en Garbo va morir de malària. Però tots dos eren una sola persona: en Joan Pujol, que vivia, feliç, a Veneçuela, trenta anys més tard.
1936. Barcelona, Guerra Civil. En Joan Pujol, un jove que havia plegat d'estudiar, avicultor d'una granja de pollastres, s'amaga en el pis de la seva promesa per tal d'escapar d'anar al front. En pocs mesos, perd més de vint quilos i adquireix l'aspecte d'un home de quaranta anys. Només en té vint-i-cinc. Així que fa veure que és un expert en telecomunicacions quan no sabia ni com anava el morse. Quan se n'adona que els Republicans estan perdent la guerra, creua les línies al bàndol de Franco per aconseguir el seu major objectiu: sobreviure la Guerra sense haver disparat ni un sol tret.
1940. En Pujol s'ha traslladat a Madrid. Les primeres notícies sobre l'Holocaust dels jueus arriben a Espanya. La neutralitat fa que Madrid sigui un brou de cultiu per totes les intrigues. En Joan Pujol decideix que "ha d'ajudar" els anglesos. Però no té cap pla d'acció concret. Tot el que intenta fracassa, però com que és un home tossut, no es rendeix mai. Ans al contrari: intenta treballar des de l'altre costat. Prova de convèncer els nazis de que és un feixista que pot espiar per ells, i, inesperadament, li fan cas. Els Nazis li donen feina -nom en clau: "Arabel".
Des de Madrid, en Pujol se'n va a Lisboa. Diu a l'Abwehr (el Servei Secret del III Reich) que té papers del cos diplomàtic que li permeten viatjar a Londres per treballar per ells. Enlloc d'això, lloga una habitació a Lisboa i comença a escriure missatges que s'inventa. Com a únic ajut compta amb una Guia Blava, un mapa d'Anglaterra i un horari de trens. Com que no sap ni una paraula d'anglès, fa servir un diccionari. I per saber què està passant, se'n va a la biblioteca a llegir els diaris. Com que no té possibilitats de que les seves cartes portin el franqueig anglès, s'inventa un pilot de la KLM que és qui porta els missatges a de Lisboa.
Com a explicació, s'inventa que són per la seva amant. Però la realitat és ben diferent: era el propi Pujol qui deixava les cartes, cada dia, a la caixa de seguretat.
Després d'una colla d'aventures en les que surten missatges codificats, tinta invisible, microfilms amagats a dins de pastissos, estrangers exòtics, falses amants i alguna vídua, en Pujol aconsegueix arribar a Londres, on esdevé el cervell de la xarxa d'espionatge més important dels Nazis a la Gran Bretanya. Convenç l'Abwehr que té fins a vint-i-quatre agents i espies, si bé només existeixen a la seva imaginació. Però cobren cada final de mes. I el que és més important: fa creure al Tercer Reich que el Desembarcament de Normandia és tan sols una maniobra per enganyar-los, i que el veritable desembarcament tindrà lloc, uns dies més tard, a les costes de Calais. El III Reich el creu i deixa allà les seves tropes. I el que és més greu: dos mesos més tard, encara espera un nou Desembarcament i atorga a Pujol el més gran honor: la Creu de Ferro. Uns anys més tard, al 1949, Pujol mor de malària -encara que altres versions parlen d'una picadura de serp- a Angola.
Quaranta anys més tard, l'escriptor de novel·les d'espies anglès Nigel West, queda fascinat per la seva història. Però no s'acaba de creure la seva mort, i guiat per un fort pressentiment, comença a buscar-lo. Contacta amb un professor d'anglès a Barcelona i acaba localitzant un nebot que diu que en Pujol viu a Veneçuela, on treballa com a professor per la Shell Corp. En Nigel West el truca i el localitza. En Joan Pujol llavors va revelar -en un llibre i moltes entrevistes, com la que va fer a "Identitats", amb en Josep Maria Espinàs, el 84- els secrets d'una vida fascinant, la vida d'un home al que van batejar com Garbo perquè "era el millor actor del món".
Fitxa tècnica:
Director: Edmon Roch
Productors executius: Edmon Roch, Sandra Hermida i Belén Bernuy
Productores associades: Victòria Borrás i Patricia Takata
Productor delegat TVC: Jordi Ambròs
Guionistes: Edmon Roch, Isaki Lacuesta, María Hervera
Directora de producció: Victoria Borras
Cap de producció: Oliver Stockman
Coordinadora de producció: Mercedes Ayesta
Compositor músiques: Fernando Velázquez
Sonidista: Adrian Zolotuhin
Disseny so: Oriol Tarragó
Directors de fotografia: Bet Rourich (Barcelona); Joacehim Bergamin (UK); Gabriel Guerra (Venezuela)
Muntador: Alexander Adams
Efectes digitals: Lluís Castells
Amb la participació de: Mark Seaman, Nigel West, Olivier Stockman, Juan Kreisler, Jorge Kreisler, Maria Eugenia Kreiler, Javier Juarez, Raul Del Pozo, Rafael Fraguas, Xavier Vinader, Domenec Pastor i Petit, Jose Escoriza, Carlos Miguel Pujol, Juan Carlos Pujol, Juan Miguel Pujol, Cesar Diaz, Kimberly Pierce, Antonio Lobo Antunes.
Garbo (Garbo)
Edmon Roch; Catalunya, 2008; 85 minuts
Una coproducció de Televisió de Catalunya amb Ikuru Films sobre la veritable història de l'agent doble català Joan Pujol. En un dels enganys més agosarats de tots els temps, Joan Pujol -nom en clau: Garbo- va allunyar els Nazis de les platges de Normandia, permetent la victòria aliada el Dia D. Però això és només la punta de l' iceberg. El Tercer Reich tenia l'Arabel. Els aliats tenien en Garbo. Ells dos van ser els espies més influents de la Segona Guerra Mundial. Després de la Guerra, l'Arabel va desaparèixer i en Garbo va morir de malària. Però tots dos eren una sola persona: en Joan Pujol, que vivia, feliç, a Veneçuela, trenta anys més tard.
1936. Barcelona, Guerra Civil. En Joan Pujol, un jove que havia plegat d'estudiar, avicultor d'una granja de pollastres, s'amaga en el pis de la seva promesa per tal d'escapar d'anar al front. En pocs mesos, perd més de vint quilos i adquireix l'aspecte d'un home de quaranta anys. Només en té vint-i-cinc. Així que fa veure que és un expert en telecomunicacions quan no sabia ni com anava el morse. Quan se n'adona que els Republicans estan perdent la guerra, creua les línies al bàndol de Franco per aconseguir el seu major objectiu: sobreviure la Guerra sense haver disparat ni un sol tret.
1940. En Pujol s'ha traslladat a Madrid. Les primeres notícies sobre l'Holocaust dels jueus arriben a Espanya. La neutralitat fa que Madrid sigui un brou de cultiu per totes les intrigues. En Joan Pujol decideix que "ha d'ajudar" els anglesos. Però no té cap pla d'acció concret. Tot el que intenta fracassa, però com que és un home tossut, no es rendeix mai. Ans al contrari: intenta treballar des de l'altre costat. Prova de convèncer els nazis de que és un feixista que pot espiar per ells, i, inesperadament, li fan cas. Els Nazis li donen feina -nom en clau: "Arabel".
Des de Madrid, en Pujol se'n va a Lisboa. Diu a l'Abwehr (el Servei Secret del III Reich) que té papers del cos diplomàtic que li permeten viatjar a Londres per treballar per ells. Enlloc d'això, lloga una habitació a Lisboa i comença a escriure missatges que s'inventa. Com a únic ajut compta amb una Guia Blava, un mapa d'Anglaterra i un horari de trens. Com que no sap ni una paraula d'anglès, fa servir un diccionari. I per saber què està passant, se'n va a la biblioteca a llegir els diaris. Com que no té possibilitats de que les seves cartes portin el franqueig anglès, s'inventa un pilot de la KLM que és qui porta els missatges a de Lisboa.
Com a explicació, s'inventa que són per la seva amant. Però la realitat és ben diferent: era el propi Pujol qui deixava les cartes, cada dia, a la caixa de seguretat.
Després d'una colla d'aventures en les que surten missatges codificats, tinta invisible, microfilms amagats a dins de pastissos, estrangers exòtics, falses amants i alguna vídua, en Pujol aconsegueix arribar a Londres, on esdevé el cervell de la xarxa d'espionatge més important dels Nazis a la Gran Bretanya. Convenç l'Abwehr que té fins a vint-i-quatre agents i espies, si bé només existeixen a la seva imaginació. Però cobren cada final de mes. I el que és més important: fa creure al Tercer Reich que el Desembarcament de Normandia és tan sols una maniobra per enganyar-los, i que el veritable desembarcament tindrà lloc, uns dies més tard, a les costes de Calais. El III Reich el creu i deixa allà les seves tropes. I el que és més greu: dos mesos més tard, encara espera un nou Desembarcament i atorga a Pujol el més gran honor: la Creu de Ferro. Uns anys més tard, al 1949, Pujol mor de malària -encara que altres versions parlen d'una picadura de serp- a Angola.
Quaranta anys més tard, l'escriptor de novel·les d'espies anglès Nigel West, queda fascinat per la seva història. Però no s'acaba de creure la seva mort, i guiat per un fort pressentiment, comença a buscar-lo. Contacta amb un professor d'anglès a Barcelona i acaba localitzant un nebot que diu que en Pujol viu a Veneçuela, on treballa com a professor per la Shell Corp. En Nigel West el truca i el localitza. En Joan Pujol llavors va revelar -en un llibre i moltes entrevistes, com la que va fer a "Identitats", amb en Josep Maria Espinàs, el 84- els secrets d'una vida fascinant, la vida d'un home al que van batejar com Garbo perquè "era el millor actor del món".
Fitxa tècnica:
Director: Edmon Roch
Productors executius: Edmon Roch, Sandra Hermida i Belén Bernuy
Productores associades: Victòria Borrás i Patricia Takata
Productor delegat TVC: Jordi Ambròs
Guionistes: Edmon Roch, Isaki Lacuesta, María Hervera
Directora de producció: Victoria Borras
Cap de producció: Oliver Stockman
Coordinadora de producció: Mercedes Ayesta
Compositor músiques: Fernando Velázquez
Sonidista: Adrian Zolotuhin
Disseny so: Oriol Tarragó
Directors de fotografia: Bet Rourich (Barcelona); Joacehim Bergamin (UK); Gabriel Guerra (Venezuela)
Muntador: Alexander Adams
Efectes digitals: Lluís Castells
Amb la participació de: Mark Seaman, Nigel West, Olivier Stockman, Juan Kreisler, Jorge Kreisler, Maria Eugenia Kreiler, Javier Juarez, Raul Del Pozo, Rafael Fraguas, Xavier Vinader, Domenec Pastor i Petit, Jose Escoriza, Carlos Miguel Pujol, Juan Carlos Pujol, Juan Miguel Pujol, Cesar Diaz, Kimberly Pierce, Antonio Lobo Antunes.
AL SETÈ CEL (Wolke Neun)
Idioma versió original: alemany
Producció: Peter Rommel Productions, 2008 (Alemanya)
Direcció: Andreas Dresen
Durada: 96 minuts
Guió: Andreas Dresen, Jörg Hanschild, Laila Slieler i Conny Ziesche
Fotografia: Michael Hammon (color)
Intèrprets: Ursula Werner (Inge), Horst Rehberg (Werner), Horst Westphal (Karl), Steffi Kühnert (Petra)
Inge és una dona de més de seixanta anys, casada i feliç amb el seu home. Sense buscar-ho, es troba molt atreta per Karl, un home molt més gran que ella. Inge i Karl emprenen una relació molt apassionada, però clandestina, fins al dia que ella no pot més i confessa al seu marit la infidelitat.
VIGILÀNCIA FRONTERERA (Linewatch)
Michael Dixon és un agent que treballa a la patrulla de la frontera entre Mèxic i els Estats Units. Michael té una família i sembla que tot li va bé, però un passat obscur torna per fer-li la vida impossible: Michael havia pertangut a una banda de Los Angeles i ara, Drake, el que havia estat líder de la banda, l'obliga a passar droga sota una greu amenaça.
Idioma versió original: anglès
Producció: Linewatch Productions, 2008 (Estats Units)
Direccio: Kevin Bray
Durada: 88 minuts
Guió: David W. Warfield
Fotografia:Paul M. Sommers
Intèrprets: Cuba Gooding Jr., Omari Hardwick, Sharon Leal, Evan Ross, Dean Norris, Chris Browning
Garbo (Garbo)
Edmon Roch; Catalunya, 2008; 85 minuts
Una coproducció de Televisió de Catalunya amb Ikuru Films sobre la veritable història de l'agent doble català Joan Pujol. En un dels enganys més agosarats de tots els temps, Joan Pujol -nom en clau: Garbo- va allunyar els Nazis de les platges de Normandia, permetent la victòria aliada el Dia D. Però això és només la punta de l' iceberg. El Tercer Reich tenia l'Arabel. Els aliats tenien en Garbo. Ells dos van ser els espies més influents de la Segona Guerra Mundial. Després de la Guerra, l'Arabel va desaparèixer i en Garbo va morir de malària. Però tots dos eren una sola persona: en Joan Pujol, que vivia, feliç, a Veneçuela, trenta anys més tard.
1936. Barcelona, Guerra Civil. En Joan Pujol, un jove que havia plegat d'estudiar, avicultor d'una granja de pollastres, s'amaga en el pis de la seva promesa per tal d'escapar d'anar al front. En pocs mesos, perd més de vint quilos i adquireix l'aspecte d'un home de quaranta anys. Només en té vint-i-cinc. Així que fa veure que és un expert en telecomunicacions quan no sabia ni com anava el morse. Quan se n'adona que els Republicans estan perdent la guerra, creua les línies al bàndol de Franco per aconseguir el seu major objectiu: sobreviure la Guerra sense haver disparat ni un sol tret.
1940. En Pujol s'ha traslladat a Madrid. Les primeres notícies sobre l'Holocaust dels jueus arriben a Espanya. La neutralitat fa que Madrid sigui un brou de cultiu per totes les intrigues. En Joan Pujol decideix que "ha d'ajudar" els anglesos. Però no té cap pla d'acció concret. Tot el que intenta fracassa, però com que és un home tossut, no es rendeix mai. Ans al contrari: intenta treballar des de l'altre costat. Prova de convèncer els nazis de que és un feixista que pot espiar per ells, i, inesperadament, li fan cas. Els Nazis li donen feina -nom en clau: "Arabel".
Des de Madrid, en Pujol se'n va a Lisboa. Diu a l'Abwehr (el Servei Secret del III Reich) que té papers del cos diplomàtic que li permeten viatjar a Londres per treballar per ells. Enlloc d'això, lloga una habitació a Lisboa i comença a escriure missatges que s'inventa. Com a únic ajut compta amb una Guia Blava, un mapa d'Anglaterra i un horari de trens. Com que no sap ni una paraula d'anglès, fa servir un diccionari. I per saber què està passant, se'n va a la biblioteca a llegir els diaris. Com que no té possibilitats de que les seves cartes portin el franqueig anglès, s'inventa un pilot de la KLM que és qui porta els missatges a de Lisboa.
Com a explicació, s'inventa que són per la seva amant. Però la realitat és ben diferent: era el propi Pujol qui deixava les cartes, cada dia, a la caixa de seguretat.
Després d'una colla d'aventures en les que surten missatges codificats, tinta invisible, microfilms amagats a dins de pastissos, estrangers exòtics, falses amants i alguna vídua, en Pujol aconsegueix arribar a Londres, on esdevé el cervell de la xarxa d'espionatge més important dels Nazis a la Gran Bretanya. Convenç l'Abwehr que té fins a vint-i-quatre agents i espies, si bé només existeixen a la seva imaginació. Però cobren cada final de mes. I el que és més important: fa creure al Tercer Reich que el Desembarcament de Normandia és tan sols una maniobra per enganyar-los, i que el veritable desembarcament tindrà lloc, uns dies més tard, a les costes de Calais. El III Reich el creu i deixa allà les seves tropes. I el que és més greu: dos mesos més tard, encara espera un nou Desembarcament i atorga a Pujol el més gran honor: la Creu de Ferro. Uns anys més tard, al 1949, Pujol mor de malària -encara que altres versions parlen d'una picadura de serp- a Angola.
Quaranta anys més tard, l'escriptor de novel·les d'espies anglès Nigel West, queda fascinat per la seva història. Però no s'acaba de creure la seva mort, i guiat per un fort pressentiment, comença a buscar-lo. Contacta amb un professor d'anglès a Barcelona i acaba localitzant un nebot que diu que en Pujol viu a Veneçuela, on treballa com a professor per la Shell Corp. En Nigel West el truca i el localitza. En Joan Pujol llavors va revelar -en un llibre i moltes entrevistes, com la que va fer a "Identitats", amb en Josep Maria Espinàs, el 84- els secrets d'una vida fascinant, la vida d'un home al que van batejar com Garbo perquè "era el millor actor del món".
Fitxa tècnica:
Director: Edmon Roch
Productors executius: Edmon Roch, Sandra Hermida i Belén Bernuy
Productores associades: Victòria Borrás i Patricia Takata
Productor delegat TVC: Jordi Ambròs
Guionistes: Edmon Roch, Isaki Lacuesta, María Hervera
Directora de producció: Victoria Borras
Cap de producció: Oliver Stockman
Coordinadora de producció: Mercedes Ayesta
Compositor músiques: Fernando Velázquez
Sonidista: Adrian Zolotuhin
Disseny so: Oriol Tarragó
Directors de fotografia: Bet Rourich (Barcelona); Joacehim Bergamin (UK); Gabriel Guerra (Venezuela)
Muntador: Alexander Adams
Efectes digitals: Lluís Castells
Amb la participació de: Mark Seaman, Nigel West, Olivier Stockman, Juan Kreisler, Jorge Kreisler, Maria Eugenia Kreiler, Javier Juarez, Raul Del Pozo, Rafael Fraguas, Xavier Vinader, Domenec Pastor i Petit, Jose Escoriza, Carlos Miguel Pujol, Juan Carlos Pujol, Juan Miguel Pujol, Cesar Diaz, Kimberly Pierce, Antonio Lobo Antunes.
TV3 | 33 | canalsuper3 | 3xl | 3hd | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|