Wallace i Gromit, el gos més intel·ligent del món animat i el seu amo inventor i gran aficionat al formatge, són una genial creació de Nick Park, guardonada en dues ocasions amb l'Oscar al millor curt d'animació. El primer premi de l'Acadèmia al treball de Nick Park amb aquests personatges va ser per a "The Wrong Trousers" (Els pantalons equivocats), el 1993, i el segon per a una nova aventura de Wallace i Gromit, "A Close Shave" (Al zero), el 1995.
Abans, però, Park havia estat nominat per "A grand day out" (La gran excursió d'en Wallace i en Gromit) tot i que l'estatueta va recaure en un altre treball d'Aardman, l'empresa on és codirector, juntament amb els dos fundadors, Peter Lord i David Sproxton.
Apreciades tant per adults com per nens, la trilogia amb les aventures de Wallace i Gromit, s'han pogut veure, amb altres curts d'Aardman, pels cines d'art i assaig espanyols.
Els treballs de Nick Park, en especial els films de Wallace i Gromit, han captivat tot el món i, fins i tot, va ser a la cerimònia dels Oscars on l'actor Mel Gibson va demanar Park un paper a "Chicken Run", somni que ha complert fent de Rocco, el gall líder de la gran escapada.
Tant en el cas de "Chiken run" com de "Wallace i Gromit" tots els elements dels films estan fets de plastilina, amb una tècnica en què, a diferència d'altres que s'utilitzen en el món de l'animació, no ha alterat gaire el procés des de l'inici del gènere. Els personatges, el vestuari i els decorats són elements físics, fets un per un, cosa que fa definir Aardman el seu estil de fer pel.lícules com "acció directa en miniatures".
PRESUMPTES IMPLICATS
Producció: Televisió de Catalunya, ZIP Films, Canal 9 i DACSA Producciones
Guió i direcció: Enric Folch
Director de fotografia: Miguel Llorenç
Música: Àlex Martinez
Intèrprets:Xavi Mira (Víctor), William Miller (Santi), Pau Durà (Fèlix), Xavi Coromina (Ricard), Ivan Massagué (Berni), Jordi Sánchez (Ramon), Mireia Aixalà (Marta), Maria Almudever (Daniela) i Leticia Dolera (Estefania)
El Santi és un triomfador: cotxàs, novia espectacular i una bona feina que desapareixen en un tres i no res degut a una broma pesada que li fan el Víctor i els seus amics. El Santi ni tan sols s'adona que el Víctor i els seus amics són els culpables de tot plegat, només sap que, de sobte, es queda sense res. El Víctor i els seus companys decideixen refer el que han espatllat. En un mes, han d'aconseguir una novia, una feina i un cotxe nou pel Santi, sense que ell se n'adoni.
VALÈRIA
Producció: TVC amb la col·laboració del Dpt. de Cultura, 2000
Producció executiva: Massa d'Or Produccions
Direcció: Sílvia Quer / Durada: 90 minuts
Guió: Maite Carranza i Teresa Vilardell
Fotografia: Xavier Gil (color)
Música: Javier Navarrete
Intèrprets: Mercè Arànega (Valèria), Xavier Elorriaga (Robert), Bernat Quintana (Eduard 10 anys), Julio Manrique (Eduard), Teresa Vallicrosa (Rosa), Ramon Salvat (Miquel 10 anys)
Eduard, el fill de Valèria, ha tingut un accident i els metges pronostiquen que el nen no es recuperarà mai. Angoixada per la possibilitat que l'Eduard sigui un incapacitat, Valèria lluita per reeducar-lo, tot i que li i costa perdre l'home que estima, enfrontar-se a la seva família i abandonar la seva carrera artística. El seu fill serà la seva obra, però l'Eduard té vida pròpia i es veurà obligada a renunciar-hi.
ELS SUPERBEBÈS (Super Babies: Baby geniuses 2)
Idioma versió original: anglès
Producció: Crystal Sky Worldwide, ApolloMedia i Hador BG2 Productions Ltd., 2004 (Estats Units, Alemanya i Gran Bretanya)
Direcció: Bob Clark
Durada: 87 minuts
Guió: Gregory Popper, basat en un argument d'Steven Paul
Fotografia: Maher Maleh (color)
Música: Paul Zaza i Helmut Zerlett
Intèrprets: Jon Voight (Bill Biscane / Kane), Scott Baio (Stan Bobbins), Vanessa Angel (Jean Bobbins), Skyler Shaye (Kylie), Peter Wingfield (Crowe)
Els menuts de la guarderia Bobbins World de Beverly Hills parlen entre ells. El petit Archie explica la història de Kahuna, un superespia que té més de 50 anys però que conserva el seu cos de nen petit. Kahuna és un heroi llegendari que protegeix els nens del món des d'un amagatall secret. Els companys d'Archie no se'l creuen però ell insisteix que Kahuna existeix.
CASAMENTS PER ENCÀRREC (Cake)
Idioma versió original: anglès
Producció: Cake Productions, First Look International, New Real Films, Northwood Entertainment i Téléfilm Canada, 2005 (Canadà)
Direcció: Nisha Ganatra
Durada: 93 minuts
Guió: Tassie Cameron
Fotografia: Gregory Middleton (color)
Música: Andrew Lockington
Intèrprets: Heather Graham (Pippa McGee), David Sutcliffe (Ian), Taye Diggs (Hemingway Jones), Sandra Oh (Lulu), Keram Malicki-Sánchez (Frank), Cheryl Hines (Roxanne)
Pippa McGee és una dona que fa un parèntesi en la seva atrafegada vida de cronista de viatges i soltera empedreïda per tornar a la seva ciutat natal i assistir, a desgrat, a un casament. Quan arriba a la casa familiar es troba que el seu pare, un magnat de la indústria editorial, ha tingut un atac de cor i no es pot encarregar de l'edició d'una de les seves revistes. Pippa s'ofereix per al lloc de treball, però resulta que la revista tracta sobre casaments, tema que ella no suporta.
DAVE, PRESIDENT PER UN DIA (Dave)
Idioma versió original: anglès
Producció: Warner, Northern Light Entertainment i Lauren Shuler-Donner, 1994 (Estats Units)
Direcció: Ivan Reitman
Durada: 102 minuts
Guió: Gary Ross
Fotografia: Adam Greenberg (color)
Música: James Newton Howard
Intèrprets: Kevin Kline (Dave / Bill), Sigourney Weaver (Ellen Mitchell), Frank Langella (Bob Alexander), Kevin Dunn (Alan Reed), Ving Rhames (Duane Stevensen), Ben Kingsley (vicepresident)
Dave Kovic és un home de mitjana edat que té una petita agència d'ocupació i una qualitat especial: s'assembla extraordinàriament al president dels Estats Units. És per això que la Casa Blanca el contracta per fer un dia de suplent. Però coincideix que el president es posa malalt i Dave ha de continuar la substitució desconcertant el país i l'esposa del susbtituït. La situació es complica quan comença a rebre pressions polítiques que xoquen amb els seus principis personals.
Anna Holtz és una aspirant a compositora que mira de trobar la inspiració i també una feina a la capital mundial de la música, Viena. Anna, que estudia al conservatori, aconsegueix una recomanació per treballar per al gran artista Ludwig van Beethoven. Ell, un home escèptic i dur, la posa a prova, però Anna demostra que té talent per a la música. D'aquesta manera, el gran mestre decideix acceptar-la com a copista.
CHARLIE I LA FÀBRICA DE XOCOLATA (Charlie and the chocolate factory)
Idioma versió original: anglès
Producció: Warner Bros. Pictures, Village Roadshow Pictures, The Zanuch Company, Plan B Entertainment, Theobald Film i Tim Burton Productions, 2005 (Estats Units i Gran Bretanya)
Direcció: Tim Burton
Durada: 113 minuts
Guió: John August, basat en el llibre de Roald Dahl
Fotografia: Philippe Rousselot (color)
Música: Danny Elfman
Intèrprets: Johnny Depp, Freddie Highmore, Christopher Lee, David Kelly, Helena Bonham Carter, Noah Taylor
A cals Bucket regna la misèria. El petit Charlie viu amb els seus pares i els quatre avis en una casa diminuta plena de corrents d'aire. La família Bucket, però, és molt amorosa i donen tot el que poden a Charlie. El nen mira des de la finestra de casa la gran fàbrica de xocolata del poble i es queda adormit somiant que hi entra i menja tanta xocolata com vol. Willy Wonka, l'amo de la fàbrica, s'empesca un concurs i Charlie frisa per poder participar-hi, però a casa no hi ha diners per comprar la rajola de xocolata que cal tenir per optar al premi.
Gus, Richie i Clark son tres nois que, des de petits, s'han passat hores mirant com els seus companys jugaven al beisbol mentre ells escalfaven la banqueta. Ara tindran una nova oportunitat perquè han ajudat Max a escapar d'una colla de busca-raons. Resulta que Max és fill d'un milionari que, com a agraïment, proposa als nois que juguin en un torneig patrocinat per ell.
FINAL MOVE (Final move)
Idioma versió original: anglès
Producció: Two Stick Productions, 2005 (Estats Units)
Direcció: Joey Travolta
Durada: 88 minuts
Guió: Richard Preston Jr. i David Shoshan
Fotografia: Mateo Londono (color)
Música: Jeff Lass
Intèrprets: Matt Schulze (Dan Marlowe), Lochlyn Munro (Roman Krieg), Daniel Baldwin (Jasper Haig), David Carradine (capità Baker), Charles DeFazio (Leon Oswald), Amanda Detmer (Amy Marlowe)
La policia de Los Angeles no dóna l'abast amb un criminal en sèrie que es dedica a matar persones que han estat declarades innocents de crims violents. Les pistes porten a un assassí a qui no fa gaire han executat precisament per delictes semblants. Els policies, desesperats, buscaran l'ajut de Dan Marlowe, un exagent que té poders psíquics.
Anna Holtz és una aspirant a compositora que mira de trobar la inspiració i també una feina a la capital mundial de la música, Viena. Anna, que estudia al conservatori, aconsegueix una recomanació per treballar per al gran artista Ludwig van Beethoven. Ell, un home escèptic i dur, la posa a prova, però Anna demostra que té talent per a la música. D'aquesta manera, el gran mestre decideix acceptar-la com a copista.
TV3 | 33 | canalsuper3 | 300 | 3hd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|