En Shin Chan fa un viatge en el temps i apareix una mica desconcertat a l'època de la Guerra Civil del Japó, a l'any 1574. Una sèrie de coincidències fan que salvi la vida d'en Matabe, un samurai a les ordres del senyor del castell de Kasuga. Sense saber que ha canviat el curs de la història, en Shin Chan es veurà embolicat en un complot matrimonial i fins i tot haurà d'anar a la guerra! L'Hiroshi i la Misae decideixen anar a buscar el seu fill i també apareixen al Japó del segle XVI, però els canvis històrics no els permeten tornar al seu temps. Què passarà ara amb en Shin Chan i la seva família? I la història del Japó, haurà canviat per sempre més?!
EL VIATGE VERTICAL
Producció: Televisió de Catalunya, Mallerich Films Paco Poch, Jaleo Films, Miramar Producciones, Canal Sur i IB3, 2008
Direcció i guió: Ona Planas
Director de fotografia: Núria Roldós
Música: Joan Valent
Productora delegada TVC: Cruz Rodríguez
Intèrprets: Fermí Reixach (Federico), Jeannine Mestre (Júlia), Vicente Romero (Pablo), Carles Molinet (Vicens Bernat), Pep Pla (Ramon), Marc Martínez (Julià), Juanma Lara (Bibiloni) i Joan Bibiloni (Miquel Ferrer)
El viatge vertical és el viatge sense retorn, l'odissea rectilínia i sense Ítaca que transforma a un individu que ja no retorna a casa. Un viatge vertical que emprèn el protagonista, Federico Mayol (home de negocis jubilat, nacionalista català, pare de dos fills...), quan al dia següent de celebrar les noces d'or es veu sorprenentment i absurdament obligat per la seva dona a deixar per sempre el domicili conjugal.
UN CRIM PERFECTE (A perfect murder)
Idioma versió original: anglès
Producció: Kopelson i Warner Bros, 1998 (Estats Units)
Direcció: Andrew Davis
Durada: 101 minuts
Guió: Patrick Smith Kelly, basat en l'obra teatral de Frederick Knott
Fotografia: Dariusz Wolski (color)
Música: James Newton Howard
Intèrprets: Michael Douglas (Steven Taylor), Gwyneth Paltrow (Emily Bradford Taylor), Viggo Mortensen (David Shaw), David Suchet (Mohamed Karaman), Sarita Choudhury (Raquel Martinez), Michael P. Moran (Bobby Fain)
Steven Taylor ha aconseguit fer-se molt ric jugant a la borsa però el seu tresor més preuat és la seva dona. Ella vol mantenir la seva personalitat amb una feina a les Nacions Unides, però quan comença una relació amorosa amb un artista, travessa una ratlla que Steven no vol permetre. Els negocis comencen a anar malament i Steve prepara el crim perfecte per venjar la infidelitat de la seva esposa i quedar-se, a més, la seva fortuna personal. Però la perfecció no existeix.
UN CRIM PERFECTE (A perfect murder)
Idioma versió original: anglès
Producció: Kopelson i Warner Bros, 1998 (Estats Units)
Direcció: Andrew Davis
Durada: 101 minuts
Guió: Patrick Smith Kelly, basat en l'obra teatral de Frederick Knott
Fotografia: Dariusz Wolski (color)
Música: James Newton Howard
Intèrprets: Michael Douglas (Steven Taylor), Gwyneth Paltrow (Emily Bradford Taylor), Viggo Mortensen (David Shaw), David Suchet (Mohamed Karaman), Sarita Choudhury (Raquel Martinez), Michael P. Moran (Bobby Fain)
Steven Taylor ha aconseguit fer-se molt ric jugant a la borsa però el seu tresor més preuat és la seva dona. Ella vol mantenir la seva personalitat amb una feina a les Nacions Unides, però quan comença una relació amorosa amb un artista, travessa una ratlla que Steven no vol permetre. Els negocis comencen a anar malament i Steve prepara el crim perfecte per venjar la infidelitat de la seva esposa i quedar-se, a més, la seva fortuna personal. Però la perfecció no existeix.
UTOPIA 79 (Papers Creuats. Diaris de Nicaragua)
Joan López Lloret (Catalunya, Nicaragua, 2007)
Una coproducció de Televisió de Catalunya amb Frame Zero i l'Instituto Nicaragüense de Cultura, "Utopía 79" és un viatge a través de diferents diaris personals que ens aniran portant a l'espai i al temps de dues generacions relacionades amb l'última revolució posada en pràctica: la revolució sandinista del 1979.
La primera part, denominada "somni", presenta diferents personatges que, per motius diversos, vivien uns moments d'esperança o d'il.lusió a la segona meitat dels setanta. Al mateix temps, Nicaragua era el referent existencial del canvis socials que s'estaven produint aquí.
Omar Cabezas estava lluitant llavors a la guerrilla sandinista a les muntanyes del nord de Nicaragua. Walter Tauber és un periodista interessat en aquells anys en el passat i el present dels moviments socials a Barcelona i que havia arribat a la ciutat catalana procedent de Ginebra per a fer una tesi sobre els transports col·lectivitzats durant el movimient revolucionari del 37. Això el va portar a militar a la CNT durant els anys setanta. Ll'any 78 va viatjar a Nicaragua com a corresponsal de diverses revistes europees. També a Barcelona coneixerem tres amics seus que militaven en grups d'extrema esquerra (O.I.C, C.N.T i U.C.L)
La segona part és "el moment" del desenvolupament del projecte sandinista després de la seva victòria. Així mateix, és el moment on es creuen els destins de tres amics de Barcelona: Mario, Maria Mas i Alberto Romero. Durant la seva incorporació al procés revolucionari a Nicaragua, Maria escriu un diari personal, on relata les reformes pedagògiques que es van posar en marxa a la zona miskita de l'Atlànic. Mentrestant, l'Alberto tractava de potenciar projectes a diferents comunitats indígenes.
El moment desenboca molt aviat en dificultats i obstacles dintre i fora del país. Comencen el desencant i la pèrdua d'il·lusions. La Maria i en Mario tornen a Barcelona. I després "la boira". Com si d'un camí de tornada es tractés, la darrera part de la pel.lícula fa un salt de 25 anys. La sortida dels sandinistes del poder dóna pas a tres governs succesius d'ideologies radicalment diferents als postulats de la revolució. És aleshores quan ens trobem a "los hijos de la revolución". Educats en el sandinisme, ja no parlen de les mateixes coses que els seus pares. Són ells en qui es reflexa la descomposció del procés revolucionari i la recerca dels somnis individuals. Alguns viuen a la seva Nicaragua nadiua, com la Milena, presentadora de la televisió Nica, o Sandro, que va ser alumne a la guarderia rural on va treballar la Maria i que continua vivint a la seva comunitat miskita a prop d'Honduras. A d'altres, els vam trobar a Barcelona com si d'un camí de tornada es tractés. Ricardo Wheelock, nebot i fill de dos destacats dirigents sandinistes, treballa com a tècnic de so.
Com a punt final d'aquesta generació ens apropem al diari de Camilo Mejía Godoy, fill del conegut cantautor nicaragüenc. En Camilo va estar a l'Iraq amb els marines i en va desertar. Com a conseqüència va haver d'estar un any tancat a presó. Els seus diaris de guerra i presó il·lustrats amb imatges de la Nicaragua actual creen paradoxes sobre l'imperialisme, la revolució i l'ús de les armes.
Finalment, els protagonistes del documental ens descriuen en poques paraules què singnifica per a ells el concepte de "paradís". A continucaió visitarem "el paraiso": Una comunitat d'indis miskitos a la selva, al costat del rio Coco, que va ser creada després de l'evacuació d'altres comunitats destruides per l'huracà "Mitch". Aquesta comunitat, com moltes altres de la zona, té un nivell de pobresa molt elevat, agreujat darrerament per les plagues de rates i per problemes alimentaris bàsics. És en aquest lloc on veiem que després de recerques utòpiques el paradís no existeix.
Fitxa tècnica:
Direcció, guió i fotografia: Joan López Lloret
Producció executiva: Cristina Gironès
Producció executiva TVC: Jordi Ambrós
Edició: David Gutiérrez
Documentalistes: Alba Mora, Marvin Salmerón
Música: R. Wheelock, N. Estévez, S. De Simone
Grafisme: Gerard Morrón
So: Ricardo Wheelock, Frederic Cañón
Producció Barcelona: Yoya Busquets, Patricia Arcas, Marta Ruíz Vivar
Producció Nicaragua: Marjorie Arostegui
El director, Joan López Lloret (Barcelona,1969) va estudiar Direcció Cinematogràfica al CEEC. Es va especialitzar al Centre Calassanç, actualment Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). Des de 1990 ha treballat com a càmera i Director de fotografia a sèries de televisió, documentals i espots. A partir de 1997 comença a realitzar treballs com a director, vídeos institucionals, espots i curtmetratges, etc., per a finalment centrar-se en el format del documental. Ha dirigit, entre d'altres: "Pinturas a la Bestia" (1990); "A Table, a Chair and a Bed" (1992) amb Cesc Gay; "26 grados a la Sombra" (1995); "Gi-SRA" (El camino de Agua) (1998); "Hermanos Oligor" (2004) i "Diumenge a les cinc" (2007).
DESASTRE DE PRIMAVERA (Spring breakdown)
Tres amigues somien amb ser populars. Gayle, Becky i Judi acompanyen Ashley, la filla adolescent de la cap de Becky, a passar unes vacances universitàries en una illa. Després de molta cervesa, unes quantes festes i algunes cites, les quatre noies s'adonen que potser aquesta no és el millor estil de vida per a elles.
Direcció: Ryan Shiraki
Intèrprets: Amy Poehler, Parker Posey, Rachel Dratch, Amber Tamblyn, Seth Meyers, Sophie Monk, Armie Hammer
Idioma versió original: anglès
Producció: Warner Bros. Pictures, 2009 (Estats Units)
Guió: Ryan Shiraki i Rachel Dratch
Fotografia: Frank G. DeMarco
Música: Deborah Lurie
DESASTRE DE PRIMAVERA (Spring breakdown)
Tres amigues somien amb ser populars. Gayle, Becky i Judi acompanyen Ashley, la filla adolescent de la cap de Becky, a passar unes vacances universitàries en una illa. Després de molta cervesa, unes quantes festes i algunes cites, les quatre noies s'adonen que potser aquesta no és el millor estil de vida per a elles.
Direcció: Ryan Shiraki
Intèrprets: Amy Poehler, Parker Posey, Rachel Dratch, Amber Tamblyn, Seth Meyers, Sophie Monk, Armie Hammer
Idioma versió original: anglès
Producció: Warner Bros. Pictures, 2009 (Estats Units)
Guió: Ryan Shiraki i Rachel Dratch
Fotografia: Frank G. DeMarco
Música: Deborah Lurie
TV3 | 33 | canalsuper3 | es3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|
Progrmació BD ....
|